تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




58 درصد متهمان پرونده های پزشکی تبرئه شدند

سلامت نیوز:معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی گفت: در سال 96 حدود پنج هزار و 600 پرونده در دادسراهای نظام پزشکی کشور ثبت شده است؛ پس از رسیدگی، برای 42 درصد متهمان کیفرخواست صادر شد که به دلیل رعایت نکردن نکات درمانی و دلایل دیگر محکوم و 58 درصد دیگر تبرئه شدند.

علی فتاحی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیشترین شکایات از گروه های پزشکی در بخش بستری مربوط به گروه متخصصان زنان و زایمان، ارتوپدی و جراحی عمومی است اما در بخش سرپایی مربوط به دندانپزشکان و پزشکان عمومی است.

وی معتقد است پزشکان عمومی و دندانپزشکان 70 درصد جامعه پزشکی را تشکیل می دهند و به طور قطع خطر شکایت از این گروه بیشتر است و دلیل نمی شود که بگوییم این گروه پزشکی بیشتر متخلف هستند. متخصصان زنان و زایمان و ارتوپدی نیز اعمال اورژانس را نسبت به دیگر پزشکان بیشتر انجام می دهند و به طور یقین عوارض درمانی در خدمات اورژانسی بیشتر است. به همین دلیل شکایت در این گروه های پزشکی نیز بیشتر است.


فتاحی گفت: درباره نسخه پزشکی درصد شکایت از پزشکان بسیار اندک است و حتی می توان گفت به درصد هم نمی رسد؛ به عنوان نمونه سال گذشته در دادسرای استان تهران تنها دو تا سه مورد شکایت در این خصوص صورت گرفت. معمولا اگر مسئولان داروخانه نتوانند نسخه را بخوانند حتما با پزشک تماس می گیرند و سعی می کنند با راهنمایی پزشک نسخه بیمار را تجویز کنند و اینگونه نیست که پزشک داروساز بر اساس حدس و گمان به بیمار دارو بدهد و این روند سبب می شود که اینگونه موارد کمتر منجر به شکایت شود.


وی ادامه داد: به دلیل جمعیت بالای استان تهران و اینکه بخش عمده ای از مراکز درمانی در تهران متمرکز هستند، بیشترین تخلفات پزشکی مربوط به این استان است؛ اگر بخواهیم شکایات را نسبت به جمعیت حساب کنیم، تهران رتبه بالایی ندارد و شهرهایی بیشترین شکایت را دارند که تعداد مراکز درمانی کمتری دارند. این نشان می دهد هرکجا کادر درمانی کمتری است مجبورند کار بیشتری انجام دهند و به طور یقین تمرکز نیز کمتر خواهد شد.


معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی اضافه کرد: شکایت در مناطق محروم نسبت به جمعیت در شهرهایی با امکانات و تجهیزات بهتر، بیشتر است زیرا تجهیزات به پزشک در بخش درمانی کمک می کند. درحال حاضر عدالتی در توزیع نیروی انسانی پزشک، تجهیزات و تخت بیمارستانی در کشور نداریم و آمارها نشان می دهد برخی عوامل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیز در شکایات پزشکی دخیل هستند.


معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی گفت: میزان شکایت برخی استان ها نسبت به دیگر استان ها 15 برابر بیشتر است و این نشان می دهد فقط مقوله درمان در شکایت تاثیر ندارد و عوامل دیگر هم دخیل هستند.


سازمان نظام پزشکی حدود 250 هزار نفر عضو در سراسر کشور دارد که شامل 80 هزار نفر پزشک عمومی، 36 هزار نفر پزشک متخصص و فوق تخصص، 35 هزار نفر دندانپزشک عمومی، بیش از 2 هزار نفر دندانپزشک متخصص، 20 هزار نفر دکترای داروسازی، هزار و 500 نفر دکترای علوم آزمایشگاهی، 50 هزار نفر ماما و حدود 25 هزار نفر گروه ‌های پروانه دار (شامل فیزیوتراپیست، متخصص تغذیه، بینایی سنج، شنوایی سنج) است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «58 درصد متهمان پرونده های پزشکی تبرئه شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..