تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شکاف کام و لب در دوران جنینی قابل تشخیص نیست

سلامت نیوز:یک جراح پلاستیک و ترمیمی با بیان این‌که شکاف کام و لب در دوران جنینی با انجام سونوگرافی قابل تشخیص نیست، تصریح کرد: زمانی‌‌که نوزاد متولد می‌شود، می‌توان به این عارضه پی برد؛ البته برای درمان توصیه می‌شود، والدین در سنین مناسب نسبت به جراحی اقدام کنند.

حمیدرضا فتحی در گفتگو با خبرگزاری آنا، درباره علت تولد نوزادان با عارضه شکاف کام یا لب گفت: علت اصلی این عارضه ناشناخته است، اما مسائلی مانند داشتن زمینه خانوادگی، جهش ژنتیکی، مصرف داروهای انعقادی خون توسط مادر در دوران بارداری، کمبود ویتامین‌های ضروری مادر در دوران بارداری، مصرف داروهای شیمی درمانی و ... منجر به تولد نوزادی با شکاف کام یا لب می‌شود.
وی با بیان این‌که در حال حاضر با جراحی‌های پلاستیک و ترمیمی، می‌توان این عارضه را درمان کرد، افزود: خوشبختانه علم و تکنیک‌های پزشکی به گونه‌ای پیشرفت کرده است که این کودکان پس از جراحی، ظاهری کاملاً طبیعی پیدا کرده و کسی متوجه عارضه مادرزادی او نخواهد شد.
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این‌که شکاف کام و لب در دوران بارداری با انجام سونوگرافی قابل تشخیص نیست، خاطر نشان کرد: تنها زمانی که نوزاد متولد می‌شود، می‌توان به این عارضه پی برد.
فتحی یادآور شد: بهترین سن برای جراحی شکاف لب، سه تا پنج ماهگی و شکاف کام 9 تا 12 سالگی است. اگر نوزادان در این سن تحت جراحی قرار بگیرند، به سرعت بهبود یافته و نیازی به جراحی‌های تکمیلی و ترمیمی بیشتر ندارند.
وی افزود:‌ برای مثال، اگر نوزادان در سنین مناسب تحت جراحی قرار نگیرند، با افزایش سن دچار عوارضی دیگر می‌شوند که جراح علاوه‌بر ترمیم شکاف کام یا لب، باید جراحی زیبایی بینی و فک را نیز برای آنها انجام دهد؛ بنابراین به والدین توصیه می‌شود، در سنین مناسب نسبت به جراحی فرزندشان اقدام کنند، تا آنها نیازمند اعمال جراحی بیشتر نشوند. انجام تمام اعمال جراحی به خصوص در سنین نوزادی می‌تواند با عوارضی همراه باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شکاف کام و لب در دوران جنینی قابل تشخیص نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..