تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عوارض هولناک و مرگبار چاقی که شاید باورتان نشود+ اینفوگرافی

جمعه///عوارض چاقی برای بدن+اینفوگرافیبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ هرچه وزن شما بیشتر شود، بافت چربی شما نیز بیشتر می شود، این بافت برای زنده ماندن نیاز به اکسیژن و سایر مواد غذایی دارد که باید جریان خون آن را تأمین کند.

هر چه نیاز به اکسیژن و مواد مغذی بیشتر شود، حجم خون و مقدار فشاری که روی سیستم گردش خون وارد می شود، افزایش می یابد و هر چه حرکت خون در سیستم گردش خون بیشتر شود، فشار بیشتری بر دیواره ی سرخرگ های شما وارد می شود.

علاوه بر این، چاقی باعث افزایش سطح هورمون انسولین در خون می گردد که این هورمون علاوه بر کنترل قند خون، باعث نگه داشتن آب و نمک در رگ ها می شود که این خود باعث افزایش حجم خون می گردد.

همچنین چاقی باعث افزایش تعداد ضربان قلب و کاهش ظرفیت عروق برای جابجایی خون می شود که تمام این عوامل موجب پرفشاری خون می گردد.

احتمال حمله قلبی در افراد چاق بیشتر است و دانشمندان‌‌ معتقدند که به طور معمول مرگ 12 سال زودتر به سراغ چاق‌ها می‌آید، دلیل عمده این موضوع هم این است که افرادی که چاق هستند و یا اضافه وزن دارند عوامل خطر قلبی بیشتری دارند، یعنی فشار خون، چربی و احتمال ابتلا به دیابت در آنها بیشتر است.

عوارض چاقی برای بدن+اینفوگرافی

انتهای پیام/

عوارض چاقی برای سلامتی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عوارض هولناک و مرگبار چاقی که شاید باورتان نشود+ اینفوگرافی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..