تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شهر انار کجاست؟ + تصاویر

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگر گذرتان به شهر کرمان و شهرستان انار افتاده باشد، حتما متوجه شده اید که شهری به نام انار در مرکز شهرستان انار قرار گرفته است.

شهر انار کجاست؟ + تصاویر

این شهر در بین جاده یزد_رفسنجان و بر سر دو راهی تهران_بندر عباس و تهران_کرمان قرار گرفته است.

قدمت شهر انار بر اساس آثار باستانی کشف شده به پیش از دوره اسلام بر می گردد.

شهر انار کجاست؟ + تصاویر

بنا براین گزارش؛ شهر انار  در گذشته با نام های آبان و اناس شناخته می شد و اکثر جغرافی دانان با نام آبان از این شهر نام برده اند و آن را با همین نام در کتابهایشان ذکر کرده اند. در اصل نام شهر انار بیشتر از دوره صفویه رایج شد.

شهر انار کجاست؟ + تصاویر

شایان ذکر است؛ از جاذبه های گردشگری شهر انار می توان به ارگ انار، یخدان، بادگیر مهدوی، بقعه امامزاده محمد صالح، خانه ابوالحسن خانی و کاروانسرای شاه عباسی اشاره کرد.

شهر انار کجاست؟ + تصاویر

ارگ انار مساحتی بالغ بر ۱۱هزار و ۱۷۹متر دارد. این ارگ تاریخی در دوره ساسانیان ساخته شده است و اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان مالک فعلی آن است.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شهر انار کجاست؟ + تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..