تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مصرف قهوه در شیردهی، چه تاثیری دارد؟

 تغذیه با شیر مادر ممکن است خسته کننده باشد، به ویژه زمانی که نوزاد ممکن است به طور نامنظم بخوابد و به دفعات زیاد بیدار شود. یک فنجان قهوه برای صبحانه ممکن است به فرد کمک کند که محرومیت از خواب را کنترل کند.

مصرف قهوه چه تاثیری بر شیر مادر دارد؟
 بسیاری از مردم در طول بارداری کافئین را محدود یا حتی حذف می کنند زیرا خطر کافئین از جفت عبور می کند و بر رشد جنین تأثیر می گذارد. با این حال، کافئین در نوزاد شیرخوار اثر کمتری دارد. به گفته پزشکان، کافئین یک داروی کم خطر در حد متوسط است. فقط حدود ۱ درصد از کافئین مصرفی مادر به شیرش می رسد و این مقدار مناسبی برای آسیب زدن به اکثر نوزادان نیست.
مادرانی که می خواهند برای کودکان شیر خوار خود روشی امن را در نظر بگیرند، باید مصرف کافئین را حدود ۳۰۰ میلی گرم (میلی گرم) در روز محدود کنند این مقدار کافئین معادل ۲-۳ فنجان قهوه است.
حتی مصرف کافئین بیش از ۳۰۰ میلیگرم بعید است که به کودک آسیب برساند. با این حال، مصرف کافئین شدید بیش از ۱۰ فنجان در روز ممکن است علائمی مثل خستگی در کودک ایجاد کند.
در حالی که خطرات احتمالی نوشیدن قهوه در دوران بارداری ترسناک است، خطرات کافئین در شیردهی نوزادان خفیف است.
برخی از متخصصان ابراز نگرانی می کنند که کافئین ممکن است بر روی خواب نوزادان تاثیر بگذارد، اما در سال ۲۰۱۲ در مطالعه ای که روی تاثیر کافیین بر کیفیت خواب نوزادان ۳ ماهه در برزیل صورت گرفت، مشخص شد که مصرف قهوه در هنگام شیردهی، تأثیر معناداری روی نوزاد نداشته است.
شیر مادر به طور طبیعی آهن کمی دارد، افرادی که قهوه می نوشند باید با یک پزشک مکمل آهن صحبت کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مصرف قهوه در شیردهی، چه تاثیری دارد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..