تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اتحادیه اروپا در پی ایجاد شبه سوئیفت برای حفظ برجام

خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از یک مقام اروپایی از بررسی احتمالی ایجاد شبکه‌ای مشابه سوئیفت برای تعاملات تجاری با ایران در راستای حفظ برجام خبر داد.

به گزارش بولتن نیوز، به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» یک منبع مطلع اروپایی شامگاه چهارشنبه گفت اتحادیه اروپا دیدگاه «هایکو ماس»، وزیر امور خارجه آلمان مبنی بر ایجاد یک نظام پرداخت مالی اروپایی مشابه با «سوئیفت» برای کمک به حفظ توافق‌ هسته‌ای ایران پس از خروج آمریکا را در نظر می‌گیرد.

«اسپوتنیک» افزود این مقام اروپایی درباره واکنش اعضای اتحادیه اروپا به ایجاد بستری مشابه با سوئیفت برای حفظ برجام گفت: «به عنوان بخشی از اقدام‌ها به منظور حفظ توافق هسته‌ای ایران، هدفی مبنی بر حفظ ساز و کارهای انجام عملیات مالی وجود دارد که اجازه می‌دهد ایران همچنان از این توافق بهره مند شود، این بخش مهمی از کار و بیان ایده‌های گوناگون (در مورد این موضوع ) است که بیان می‌شود و در حال حاضر می‌توان گفت که نقش مهمی را در تلاش برای ضمانت دادن به حفظ توافق هسته‌ای ایران دارد.»

این منبع مطلع البته از اظهارنظر درباره این‌که آیا این پیشنهاد در سطح اتحادیه اروپا در نظر گرفته میشود یا خیر؟ خودداری کرد.

وزیر خارجه آلمان روز سه شنبه به ایده ایجاد نظام‌های پرداخت مالی مستقل اروپا از آمریکا برای حمایت از توافق هسته‌ای با ایران اشاره کرده بود.

«هایکو ماس» در مقاله‌ای نوشته بود، اروپا برای حفاظت از برجام به ایجاد نظام‌های پرداخت مالی مستقل نیاز دارد و زنده بودن توافق هسته‌ای بهتر از بحرانی است که شاید خاورمیانه را تهدید کند.

با این حال آنگلا مرکل روز چهارشنبه در همین زمینه گفته بود، «درباره موضوع نظام‌های پرداخت مالی مستقل، ما در تعامل با ایران مشکل‌هایی داریم. بی‌شک، می دانیم که در مورد تامین مالی تروریست‌ها، سوئیفت بسیار مهم است.»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اتحادیه اروپا در پی ایجاد شبه سوئیفت برای حفظ برجام»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..