تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روایت شخصیت‌های فراموش شده دهه شصتی‌ها در جشنواره تئاتر عروسکی

حمیدرضا قربانی، کارگردان تئاتر که امسال با نمایش عروسکی «اندر احوالات یک خوردن ساده» در دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران مبارک حضور دارد، در گفتگو با خبرنگارحوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش خود گفت: «اندر احوالات یک خوردن ساده» داستانی است که توسط یک تخته سیاه قدیمی روایت می‌شود و به شخصیت‌های فراموش شده کتاب‌های درسی دهه ۶۰ می‌پردازد؛ نمایش با امروزی شدن و تلفیق قصه‌های حذف شده کتاب‌های درسی، داستان این شخصیت‌ها و آنچه از دهه شصت تا امروز برایشان اتفاق افتاده را روایت میکند.

این کارگردان در مورد داستان‌های تلفیق شده در اثر ادامه داد: داستان‌هایی نظیر کدو قلقله زن، روباه و خروس، لاکپشت و مرغابی، چوپان دروغ گو و از این قبیل داستان‌های خاطره انگیز در این نمایش به صورت تلفیقی روایت میشود؛ «اندر احوالات یک خوردن ساده» علاوه بر اینکه معضلات سیاسی و اجتماعی روز جامعه را مطرح میکند، به مسائلی مانند جبر جغرافیا، توهم اختیار و اثر پروانه‌ای اشاره دارد.

وی در رابطه با تکنیک به کار رفته شده در نمایش گفت: تکنیک‌های به کار برده شده در نمایش، انیمیشن و سایه بازی است. بخش سایه بازی دارای کیفیت بالایی است؛ به گونه‌ای که میتوان لب زدن سایه‌ها را دید و تصور میشود که انگار سایه‌ها جزء انیمیشن هستند.

قربانی با تاکید بر کیفیت بالای جشنواره امسال گفت: کمک مالی به جشنواره امسال شد و برای بخش تجربه بودجه دو میلیون تومانی تعیین شده بود که به نظر هزینه مناسبی برای نمایش‌های بخش تجربه است. این نمایش در ابتدا بازی صحنه‌ای هم داشت، اما برای بازبینی، نتوانستم آن را به کار برسانم و تعدادی از صحنه‌های این نمایش چهل دقیقه‌ای نیمه کاره ماند و نتوانست به بخش صحنه‌ای راه پیدا کند، اما بازبین‌ها به دلیل کیفیت خوب بخش عروسکی، نمایش را به بخش تجربه که طالب کار‌های خلاقانه و جدید است، راه دادند و اینگونه شد که از این نمایش چهل دقیقه ای، حدود بیست دقیقه از آن  به اجرا خواهد رفت.

وی در پایان گفت: جشنواره تا به الان به خوبی جلو رفته است؛ با اینکه نمایش من خیلی بیشتر از بودجه تعیین شده هزینه برداشت، اما این مقدار بودجه با توجه به هزینه نمایش‌های بخش تجربه، بودجه کافی و مناسبی است. امسال کار‌های بسیار قوی‌ وارد جشنواره شده و محدودیت ظرفیت جشنواره باعث شد تا خانم برومند انتخاب‌های سختی را انجام دهد، ولی قضاوت‌ها درست بوده و جشنواره از کیفیت بالایی برخوردار است.

گفتنی است؛ نمایش عروسکی «اندر احوالات یک خوردن ساده» به کارگردانی حمیدرضا قربانی در بخش تجربه جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران مبارک، روز یکشنبه چهارم شهریور ماه، ساعت ۱۶:۳۰ در پلاتو اجرای تئاتر شهر روی صحنه میرود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روایت شخصیت‌های فراموش شده دهه شصتی‌ها در جشنواره تئاتر عروسکی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..