تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مزایای تنوع فکری و شخصیتی افراد در محیط کار

وب‌سایت بدونیم: در دفتر محل کار شما افراد متفاوتی با سوابق متفاوت وجود دارند که می توانند در صورت همکاری با همدیگر به نتایج بزرگی برسند و این درست نقطه مقابل شرکت هایی است که کمبود تنوع منجر به تفکر یکپارچه می شود.

در این مقاله به این موضوع پرداخته می شود که چرا بعضی از مدیران تمایلی به تنوع در محیط کار ندارند و چگونه می توان از عنصر تنوع برای رسیدن به موفقیت به کار برد.

اهمیت تنوع در محیط کار

مقاومت در برابر تنوع

ما آدم ها چیزهایی را دوست داریم که با آن ها آشنایی داریم و احساس راحتی می کنیم. به همین دلیل منطقه “سیلیکون ولی” در سان فرانسیسکو که محل بسیاری از شرکت های انفورماتیک جهان است با مشکلات زیادی مواجه شد. تحصیلکرده های فنی همه سفید پوست و مذکر بودند به علاوه مدیران اجرایی برای استرس کمتر در استخدام افرادی مثل خودشان تمایل بیشتری نشان می دادند.

این مدیران موفق شاید در ظاهر آشکارا تعصب نشان نمی دادند اما هنگام استخدام به همان چیزی تمایل نشان می دادند که با آن آشنا بودند.

افزودن دانشگاه به محل کار فشار و بار کاری بعضی از مدیران را افزایش داد. رقیبان بیشتری پیدا کردند، درک و شناخت کمتری از عناصر فرهنگی متفاوت و اختلافات درون گروهی داشتند.

این قابل درک است که مدیران مسیر راحت تری را انتخاب کنند و هر نیرو را برای کاری که در آن زمینه آشنایی دارد استخدام کنند. اما تنوع مثل کود کشاورزی می ماند. درست است که استرس کار بیشتر می شود اما به پیشرفت کار نیز کمک می کند. بخشی از توسعه تنوع در هر سازمانی بستگی به درک مدیر مجموعه از این موضوع دارد که تنوع طولانی مدت برای سازمان، مدیران و گروه مفید است.

تنوع نیازمند تلاش است

اول با کارهای سخت شروع کنید. در حالی که همه ما کارهای سخت را به تعویق می اندازیم و همین منجر به شکست می شود.

تنوع نیز از آن دسته کارهای سخت است که به تلاش زیادی نیاز دارد. تنوع به تعهد سازمان و مدیران سازمان و به علاوه نظم شخصی و گروهی نیاز دارد. یک سازمان متنوع هرگز به تنهایی موفق نمی شود.

در لیست تاکتیک هایی که در ادامه آمده است خواهید دید که تنوع سازمانی نیازمند شرکت گروهی در حذف عناصری است که مسیر تنوع عملکردی را می بندند.

چگونه تعصب مسیر تنوع عملکردی را مسدود می کند

یکی از بهترین راه ها برای غلبه به تعصب این است که هرگز از نظرات دیگران دلخور نشوید. فراموش نکنید که همه حق نظر دادن دارند. فقط نظرات غیر قابل اثبات هستند که هیچ ارزشی ندارند.

تاکتیک های تنوع

زمانی که می خواهید فرهنگ سازمانی ایجاد کنید باید تاکتیک هایی را به کار ببرید که با تعصب مقابله کرده و یک سازمان متنوع و سازنده ایجاد می کند.

درک نظرات دیگران

تعصب به شکل های مختلفی ظاهر می شود. در سیاست، دین، رقابت، آموزش، شرایط اجتماعی و بسیاری تعصب های شخصی دیگر.

وقتی از نظرات دیگران درک متفکرانه داشته باشیم هیچوقت نگاه متعصبانه به چیزی نخواهیم داشت.

دانش این که تعصب جهانی است

آمار نشان داده است که همه آدم ها به نوعی درگیر تعصب هستند اما نمی خواهند این را بپذیرند. با دانستن این که این یک ویژگی طبیعی انسان هاست بهتر می توانید با انواع تعصب ها مبارزه کنید.

استخدام گسترده

نیاز دارید افراد با استعدادی را استخدام کنید و درخواست های زیادی با سوابق متفاوت دارید. برای ایجاد تنوع نیروهایی استخدام کنید که هیچگدام با الگوهای دیگری تناسبی نداشته باشد. هر کدام از کارمندان طرز فکر متفاوتی دارند و همین منجر به موفقیت سازمان می شود.

احترام

وقتی از احترام یک ارزش اصلی بسازید تاثیر تنوع در سازمان بالا رفته و کناره گیری در اثر کمبود احترام کاهش می یابد.

صداقت

هیچکس نمی تواند در صورت بی اعتمادی کار مفید و موثری داشته باشد. اعتماد با صداقت شکل می گیرد. درست انجام دادن کارها حتی زمانی که کسی بالای سرتان نیست بزرگ ترین شکل اعتماد است.

تنوع و اختلاف

برای این که تنوع در محیط کار به موفقیت بینجامد باید اختلاف بین جنسیت ها، نژادها و فرهنگ های مختلف کاهش پیدا کند و یا حذف شود. این اتفاق تنها در فرهنگ سازمانی اتفاق می افتد که بر پایه اعتماد و محبت باشد.

سازمان هایی که بر پایه چنین فرهنگی بنا شوند بر اقتصاد جهانی غالب می شوند زیرا شامل استعدادهای بزرگ و محیطی با کمترین اختلافات هستند که به هر کسی اجازه تمرکز و اجرای بهتر کارها را می دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مزایای تنوع فکری و شخصیتی افراد در محیط کار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..