تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روز ناخوش ترامپ فرارسید/ رئیس‌جمهور آمریکا برای جلوگیری از آبروریزی بیشتر چه خواهد کرد؟

ساعت 24-همزمان با تور انتخاباتی ترامپ، وکیل سابقش به ارتکاب جرم به دستور او اعتراف کرد و رئیس سابق ستاد انتخاباتی‌اش گناهکار شناخته شد.

 سه‌شنبه زمانی که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در تلاش برای حفظ اکثریت جمهوری‌خواه کنگره آمریکا برای سخنرانی انتخاباتی در مسیر ویرجینیای غربی بود، پل منافورت، رئیس سابق ستاد انتخاباتی او در دادگاهی به دلیل چندین فقره جرم گناهکار شناخته شد.

اما این تنها خبر بد سه‌شنبه برای ترامپ نبود، چرا که «مایکل کوهن»، وکیل سابق او نیز به ارتکاب چندین جرم اعتراف کرد و گفت این اقدامات را به دستور شخص ترامپ انجام داده است.

یکی از  وکلای مدافع مایکل کوهن گفت: ترامپ به او دستور داده بود مرتکب جرم شود. لانی دیویس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «امروز وی ایستاد و ضمن سوگند خوردن شهادت داد دونالد ترامپ به او دستور داد با پرداخت پول به دو زن با هدف تاثیر در انتخابات مرتکب جرم شود.»

دیویس افزود: «اگر آن پرداخت‌ها برای مایکل کوهن جرم است چرا برای دونالد ترامپ نباشد.» 

دونالد ترامپ روز سه شنبه تلاش کرد خود را از محکومیت رئیس سابق ستاد انتخاباتی اش بر سر فریبکاری بانکی و مالیاتی مبرا کند و گفت: محکومیت منافورت ربطی به وی ندارد.

ترامپ در بدو ورود به ایالت ویرجینیای غربی برای شرکت در یک تجمع گفت: «احساس بسیار بدی درباره منافورت دارم. این ماجرا هیچ ربطی به من ندارد. هیچ ارتباطی هم با تبانی با روسیه ندارد.»

به نوشته واشنگتن‌پست، هیأت منصفه مسئول رسیدگی به پرونده تخلفات اقتصادی و مالیاتی منافورت روز سه‌شنبه پس از سه هفته بررسی پرونده، اعلام کرد از مجموع ۱۸ فقره جرم مورد بررسی، به اتفاق آرا به این جمع‌بندی رسیده که رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ در دستکم ۸ فقره جرم، که همگی به فرار مالیاتی و تخلف مالی مربوط هستند، گناهکار است. 

بر اساس تصمیم دادگاه رسیدگی‌کننده به این پرونده، قرار است حکم منافورت روز ۱۲ دسامبر سال جاری میلادی (۲۱ آذر ۹۷) اعلام شود.

منافورت از ژوئن در بازداشت به سر می‌برد و اولین عضو از ستاد انتخاباتی و نزدیکان ترامپ است که رسما گناهکار شناخته می‌شود. وی همچنین قرار است در ماه سپتامبر برای پاسخگویی به اتهامات دیگری از جمله خودداری از اعلام لابی‌گری برای اوکراین و تلاش برای ممانعت از شهادت دادن یکی از شهود در دادگاهی در واشنگتن حاضر شود. 

در میانه پوشش رسانه‌ای دادگاه منافورت، این خبر اعلام شد که کوهن هم با دادگاهی در نیویورک به توافق رسیده در ازای اعتراف به جرایمش، تخفیف مجازات دریافت کند. بر اساس این توافق، او به ارتکاب دستکم ۸ فقره جرم اعتراف کرده است.

تخلف مالیاتی، جمع‌آوری فراتر از سقف قانونی کمک‌های مالی انتخاباتی، ارائه اظهارنامه نادرست به یک موسسه مالی و دریافت منابع غیرقانونی برای ستاد انتخاباتی از جمله جرایمی است که کوهن به آن‌ها اعتراف کرده است. از بین این جرایم، دستکم دو مورد مستقیما به شخص ترامپ مرتبط هستند. بر اساس توافق کوهن و دادگاه، وکیل سابق ترامپ ممکن است به حداکثر ۵ سال حبس محکوم شود.

تحولات شگرف روز سه‌شنبه موفقیتی بزرگ برای «رابرت مولر»، بازپرس پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا به شمار می‌آید. زیرا هم منافورت و هم کوهن بر اساس تحقیقاتی تحت تعقیب قرار گرفتند که مولر آن را پیش می‌برد. 

این در حالی است که ترامپ تقریبا هر روز با انتشار توییت‌هایی تحقیقات تحت هدایت مولر را زیر سوال می‌برد و تلاش حزب دموکرات برای بدنام کردن حزب جمهوری‌خواه می‌خواند. 

برخی منابع رسانه‌ای پیش‌بینی کرده‌اند ممکن است ترامپ برای جلوگیری از افشای بیشتری اطلاعات در مورد عملکرد ستاد انتخاباتی‌اش و مختل کردن روند تحقیقات، تا ساعاتی دیگر از اختیاراتش استفاده کرده و کوهن و منافورت را عفو و آن‌ها را از فرآیند رسیدگی قضایی خارج کند. این اقدام می‌تواند او را بیش از پیش در معرض اتهام قرار دهد. با تحولات اخیر، ترامپ بیش از هر زمان دیگر با تهدید تلاش دموکرات‌ها برای استیضاح مواجه است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روز ناخوش ترامپ فرارسید/ رئیس‌جمهور آمریکا برای جلوگیری از آبروریزی بیشتر چه خواهد کرد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..