تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرح بازآفرینی، بازسازی بهسازی در چند محله از شهرستان خمین اجرا می شود

شهردار خمین گفت: بر اساس آیین نامه ستاد باز آفرینی پایدار شهری، بازسازی و بهسازی چند منطقه مورد هدف اولویت دار در محله های دارای بافت روستایی، حاشیه نشین و بافت تاریخی و فرسوده در دستور کارشهرداری خمین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از خمین، ابوالفضل مرتضیان شهردار خمین در جمع خبرنگاران این شهرستان گفت: تعامل و مشارکت با تمام دستگاه های شهری، و مشارکت عموم مردم در صنف ها و قشرهای مختلف و استفاده از افکار و ایده های آنان براب داشتن شهری سالم و مشارکت درتامین منابع با تشریح هزینه های مدیریت شهری با گفتمان و تشکیل جلسات، پیگیری و دریافت اعتبارات کلان دولتی از جمله اهداف شهرداری در جهت خدمت رسان بهتر به شهروندان است.

وی بیان کرد: تهیه برنامه های بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت، اصولی و توجه به زیرساخت ها برای پیش بینی درآمدهای پایدار در آینده و جلوگیری از هزینه های مجدد و غیرضرور و دوباره کاری از دیگر اهداف شهرداری است.

مرتضییان به طرح ها و پروژه های اجرایی سالجاری در خمین اشاره و اظهارکرد: 38 پروژه شهری در حال اجرا است که تعدادی به اتمام رسیده و تعدادی در حال اجرا است که دو پروژه از این تعداد زیربنایی است.

وی افزود: پروژه میدان نقش امام خمینی(ره)،مجتمع آفتابريال، ساخت خانه کودک و مادر در میدان شهید مدرس، اجرای عملیات خیابان 9دی و میدان شهدای کمره ، اصلاح میدان 9دی، احداث خانه کارگر در پارک ولی عصر(عج) به منظور خدمت رسانی بهتر به کارگران، ساخت سرویس بهداشتی در میدان مدرس، ساماندهی آرامستان قدیم و جدید، کف فرش ضلع غربی و شرقی بلوار شهید بهشی، پروژه یادگار امام(ره)و تکمیل ساختمان اداری شهرداری از طرح های اجرایی در سالجاری است.

شهردار خمین در ادامه گفت: میزان ارزش افزوده بر اساس سرانه جمعیت شهری در هر ماه پرداخت می شود و در چهار ماه اول امسال سه میلیارد تومان شهردای خمین پرداخت شده است و این در حالی است که در ماه بیش از 120میلیارد ریال در حوزه حقوق و عمران و آبادانی هزینه می شود.وی بیان کرد: میزان فضای سبز در شهرستان خمین یکصد هکتار است و سرانه فضای سبز در خمین 8/13مترمربع است که سرانه فضای سبز کشور 24مترمربع و در استان مرکزی5/11مترمربع که خمین در شرایط مطلوبی قرار دارد.

وی افزود: به منظور مقابله با بحران کمبود منابع آبی بیش از 90درصد انشعابات آب شرب از سیستم آبیاری فضای سبز جداسازی و همچنین انشعابا غیرمجاز نیز ساماندهی شده است.

مرتضییان به طرح های بازآفرینی شهری اشاره و تصریح کرد: بر اساس آیین نامه ستاد باز آفرینی پایدار شهری، بازسازی و بهسازی چند منطقه مورد هدف اولویت دار در محله های دارای بافت روستایی، حاشیه نشین و بافت تاریخی و فرسوده در دستور کارشهرداری خمین است که می توان به محله محسن آباد، محله اسماعیل بیگی، اطراف بیت امام(ره) و بازار، احداث خیابان 24متری یادگار امام(ره) حدفاصل میدان 15خرداد تا بلوارمنتظری و ... اشاره کرد.

وی عنوان کرد: بودجه در نظر گرفته شده امسال 432میلیارد ریال است که این اعتبار برای اجرای طرح ها و ماموریت های شهردای کافی نیست و امی بایست از محل دریافت عوارض تا حدودی کمبود اعتبار جبران شود اما به دلیل عدم وصول و پرداخت نکردن عوارض توسط شهروندان، مشکلی است که شهرداری با آن مواجه است و کمتر از 30درصد از شهروندان خمین عوارض نوسازی، تخلفات ساخت و ساز را پرداخت می کنند و این در حالی است که مشارکت و همراهی مردم در پیشبرد اهداف شهرداری تاثیر بسیار دارد.

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرح بازآفرینی، بازسازی بهسازی در چند محله از شهرستان خمین اجرا می شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..