تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرح پیشرفت آبادانی در 89 روستای استان زنجان اجرا می‌شود/ لبخند رضایت مردم با اقدامات جهادی قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان زنجان

ساعت: 13:15 منتشر شده در مورخ: 1397/05/30 شناسه خبر: 1400591

قرارگاه پیشرفت و آبادانی در چهار محور اقتصاد و معیشت، سلامت، فرهنگ و عمران و زیرساخت ها برای کمک به زدودن محرومیت از چهره روستاها فعالیت می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; فعالیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی در چهار محور اقتصاد و معیشت، سلامت، فرهنگ و عمران و زیرساخت ها در دهستان های استان زنجان آغاز شده است.

با تشکیل قرارگاه پیشرفت و آبادانی فضای خدمت به مردم در دهستان‌ ها ایجاد شده و اجرای برنامه ها و انجام پروژه ها با مشارکت اهالی روستاها انجام می‌شود چرا که اگر کارها توسط مردم انجام شود، ماندگاری و تأثیر آن بیشتر است.

در بخش زیرساخت‌ها، قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه به ساخت و اجرای طرح‌های مشارکتی عمران و بهسازی مناطق محروم می‌پردازد.

با مشارکت و همراهی مردم در اجرای پروژه‌ها و طرح‌های متعددی برای زدایش محرومیت در دستور کار قرار دارد که دستگاه‌های اجرایی نیز در این زمینه همکاری می‌کنند.

قرارگاه پیشرفت و آبادانی با اولویت نخست یک هزار دهستانی که محرومیت بالاتر از شش بوده کار خود را در سطح کشور آغاز کرد و در این راستا 131 دهستان در سطح کشور شناسایی شد که از تعداد سه دهستان در استان زنجان قرار دارد.

دهستان قره پشتلو زنجان، اوریاد ماهنشان و شیوانات خدابنده سه دهستانی که در اولویت این قرارگاه قرار گرفته است.

*محرومیت‌زدایی در 89 روستای استان زنجان

این سه دهستان در مجموع 89 روستای استان زنجان را شامل می‌شود که این قرارگاه در زنجان براساس تعرفه‌های انجام شده مدل اسلامی ایرانی پیشرفت فعالیت در این روستاها در پنج محور فرهنگی و اجتماعی، عمرانی و زیرساخت، تعلیم و تربیت، سلامت و بهداشت و اشتغال و معیشت کار خود انجام می‌دهد.

نقشه جامع این فعالیت‌ها با همکاری ادارات مربوطه استانداری٬ بخشداریها و دهیاریها تهیه شده و همه آمار و اطلاعات روستاهای هدف در این پنچ محور که عمدتا نقاط ضعف و قوت بوده مورد بررسی قرار گرفته و رئوس اقدامات برای اجرای برنامه‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی براین اساس تعریف شده است.

تور رسانه‌ای نیز برای بازدید خبرنگاران از پروژه‌های قرار گاه پیشرفت و آبادانی استان زنجان برگزار شد که خبرنگاران از نزدیک در جریان فعالیت این قرارگاه در مناطق محروم قرار گرفتند.

برنامه‌های این قرارگاه با هم افزایی ادارات مربوطه انجام می‌شود و فرشاد پیری جانشین قرارگاه پیشرفت آبادانی سپاه استان زنجان در حاشیه بازدید‌ خبرنگاران از پروژه‌ها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کارهای خوبی در پنج محور تعریف شده در روستاهای هدف در سطح استان زنجان انجام شده است.

*استقرار 17 روحانی در روستاها مناطق محروم

با وجود اینکه در 40 سال انقلاب کارهای بزرگی در سطح روستاها انجام شده ولی در برخی از روستاها دور افتاده که محروم واقع شدند نیاز به کار بیشتری دارد.

برنامه‌های مختلف در پنج محور تعریف شده قرارگاه در سطح روستاها انجام شده که به گفته پیری ادارات نیز همکاری خوبی در اجرای برنامه‌ها داشتند که استقرار 18 روحانی از برنامه‌های این قرارگاه بوده که تاکنون 17 روحانی به منظور اجرای برنامه‌های فرهنگی و پیشگیری در روستاهای هدف مستقر شدند.

براساس تحولات آماری استانداری زنجان جمعیت عمده روستاهای زنجان روند کاهشی دارد که احتمال می‌رود این روند کاهش به دلیل مهاجرتها باشد که تثبیت جمعیت روستاها با اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده از اهداف قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان زنجان و همچنین مقابله با اهداف شوم دشمن که سعی در نشان دادن ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده از دیگر اهداف این قرارگاه است.

پیری اجرای برنامه‌های قرارگاه را فرا بخشی عنوان کرد و افزود: باید اقدامات به گونه‌ای باشد که مهاجرت معکوس در روستاها اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به اینکه در کشورمان منابع به اندازه کافی داریم و این موضوع را مسئولان نیز اذعان می‌کنند ولی در این میان مدیریت منابع باید ایجاد شود خاطر نشان کرد: با مدیریت منابع هیچ پروژه‌ای روی زمین نمی‌ماند.

*اجرای برنامه‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی با هم افزایی به معنای واقعی

هم افزایی به معنای واقعی از اهداف قرارگاه پیشرفت و آبادانی بوده که این هم‌افزایی از سه ضلع اصلی مردمی، قرارگاه پیشرفت و آبادانی و ضلع دیگر نیز ارگان مربوطه تشکیل شده است.

براساس اظهارات پیری هیچ برنامه‌ای توسط این قرارگاه آغاز نمی‌شود مگر اینکه با کمک و مورد تایید این سه ضلع باشد.

وی افزود: حتما باید مردم در این برنامه‌ها حضور و مشارکت حداکثری داشته باشند.

به گفته پیری همه پروژه‌های قرارگاه با کمک و مشارکت مردم انجام شده است و حتی پروژه‌هایی بوده که به دلیل عدم استقبال و مشارکت مردم کنار گذاشته شده است.

بازدید خبرنگاران از پروژه های پیشرفت و آبادانی

*55 پروژه عمرانی در مناطق محروم اجرا می‌شود

جانشین قرارگاه پیشرفت آبادانی سپاه استان زنجان با اشاره به اینکه در فاز نخست برنامه‌های اجرای این قرارگاه 55 پروژه عمرانی تعریف شده است افزود: 34 پروژه بحث آب شرب و آب کشاورزی بوده که اولویت‌بندی برنامه‌ها نیز به خواست روستاییان انجام شده است.

وی عنوان کرد: در مجموع 70 میلیارد ریال برآورد هزینه‌های این 55 پروژه بود که 45 درصد هزینه‌ها توسط قرارگاه پرداخت شده است.

پیری ابراز کرد: 35 پروژه از مجموع پروژه‌ها انجام شده یا در دست انجام بوده و در تلاش هستیم عملیات اجرایی پروژه‌های باقی مانده نیز آغاز شود.

وی خاطر نشان کرد: فاز دوم پروژه‌ها نیز براساس سلامت و اشتغال در روستاها تعریف خواهد شد.

حجت الاسلام شفاعی از روحانیون مستقر در شهر ارمغانخانه زنجان بوده با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در سطح روستاها عنوان کرد: برنامه مختلفی از کلاسهای قرآنی، آموزشی و تربیتی و پیشگیری برای جوانان و نوجوانان روستایی در سطح استان برگزار می‌شود.

 

 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرح پیشرفت آبادانی در 89 روستای استان زنجان اجرا می‌شود/ لبخند رضایت مردم با اقدامات جهادی قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان زنجان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..