تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزایش 10 درصدی سطح زیر کشت دانه‌های روغنی سویا در پارس‌آباد

ساعت: 19:17 منتشر شده در مورخ: 1397/05/30 شناسه خبر: 1400711

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل از افزایش 10 درصدی سطح زیر کشت دانه‌های روغنی سویا در شهرستان پارس‌آباد خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  سبلان‌ما، حسین کربلائی خیاوی امروز در بازدید از مزارع تولیدی سویا در ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی مغان اظهار داشت: بالاترین میزان تولید دانه‌های روغنی در سطح کشور در دشت مغان استحصال می‌شود و سیاست وزارت جهاد کشاورزی نیز افزایش کاشت دانه‌های روغنی برای بالا بردن امنیت غذایی کشور و برطرف کردن نیاز کشور است که برای دستیابی به این مهم باید تلاش شود.

وی افزود: استان اردبیل از مناطق عمده کشت و تولید دانه روغنی پروتئینی سویا است و همه‌ساله سطح وسیعی از اراضی زراعی و حاصلخیز شمال استان در نواحی بیله‌سوار و پارس‌آباد به کشت این محصول اختصاص می‌یابد و میزان تولید سالانه سویا در استان بیش از 45 هزار تن است و با توجه به ارزش اقتصادی بالای محصولات برداشت شده سال به سال شاهد افزایش سطح زیر کشت این محصول در استان هستیم.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل بیان کرد: علاوه بر استان اردبیل، استان‌های گلستان، مازندران و بخش‌هایی از خوزستان و لرستان مناطق عمده کشت سویا در کشور هستند که البته برنامه افزایش سطح زیر کشت سویا با امکان افزایش مناطق تولید از طریق انجام پروژه‌های تحقیقاتی با استفاده از تنوع ژنوتیپ‌ها در مناطق سرد و معتدل، معرفی ارقام نسبتا زودرس در دستور کار وزارتخانه قرار دارد.

وی تصریح کرد: سویا از جمله گیاهان لگومینوز است که می‌تواند نقش عمده‌ای در بهبود خصوصیات خاک از طریق تثبیت نیتروژن و افزایش میزان آن در خاک، ارتقای سلامت بیولوژیکی خاک و در نتیجه استاندارد تغذیه و سلامت مردم داشته باشد که حاوی حدود 20 درصد روغن و 40 درصد پروتئین است و علاوه بر مصارف سویا در تولید روغن، کنجاله سویا به خاطر کیفیت بالا اهمیت زیادی در تأمین پروتئین لازم در جیره غذایی طیور دارد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزایش 10 درصدی سطح زیر کشت دانه‌های روغنی سویا در پارس‌آباد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..