تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشف آب در تاریک‌ترین و سردترین نقطه ماه

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از ناسا، محققان در تاریک ترین و سرد ترین بخش هایی از قطب های ماه شواهدی مستقیم از وجود یخ آب کشف کرده اند.

شواهدی مستقیم از وجود یخ آب در قطب های ماه هست

شوای لی به رهبری گروهی از محققان پژوهشی انجام داده اند که در نشریهProceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است. این تحقیق احتمال قابل سکونت بودن ماه را در ماموریت های فضایی آتی بیشتر می کند.

به هرحال محققان در تاریک ترین و سردترین بخش های قطب ماه شواهدی از یخ آب یافته اند.

این مخازن یخ به طور پراکنده و احتمالا بسیار قدیمی هستند. در قطب جنوب ماه یخ ها بیشتر دردهانه ها متمرکز شده اند و از سوی دیگر یخ های موجود در قطب شمال ماه به طور پراکنده هستند.

بیشتر بخوانید:برخورد دو شهاب‌سنگ با ماه را ببینید+عکس

گروهی از محققان دانشگاه هاوایی و دانشگاه براون این تحقیق را انجام داده اند. آنها با استفاده از ابزار Moon Mineralogy Mapper(M۳) سه علامت خاص ردیابی کردند که به طور حتم نشان می دهد در سطح ماه یخ آب وجود دارد.

M۳ همراه فضاپیمای Chandrayaan-۱ در سال ۲۰۰۸ میلادی به آسمان فرستاده شد. این ابزار فضایی برای تایید وجود یخ جامد به ماه فرستاده شد.

بیشتر ذخایر یخ آب تازه کشف شده در سایه دهانههای نزدیک قطب است که دمای هوای آن در گرمترین حالت بیشتر از -۲۵۰ درجه فارنهایت نیست.

مشاهدات پیشین به طور غیر مستقیم نشانه هایی از یخ در سطح قطب جنوب ماه را فراهم کرده بود.

منبع:مهر

انتهای پیام/

وجود آب در کره ماه قطعی اعلام شد 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشف آب در تاریک‌ترین و سردترین نقطه ماه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..