تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عربستان، یک میلیارد دلار در خودروسازی لوسید سرمایه گذاری می کند

گزارش‌ها نشان می‌دهد که صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان قصد دارد در شرکت لوسید موتورز (رقیب تسلا) سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری انجام دهد. 

هفته گذشته ایلان ماسک از رایزنی با مقامات عربستان سعودی برای سرمایه‌گذاری در خودروساز الکتریکی تسلا خبر داد؛ عربستان قصد داشت مبلغ ۷۲ میلیارد دلار برای کمک به فرآیند خصوصی‌سازی تسلا اختصاص دهد و به نظر می‌رسد که توافق در آستانه نهایی شدن باشد. اما گزارش جدید نشان می‌دهد که صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان (PIF) قصد دارد در شرکت رقیب تسلا، یعنی لوسید موتورز (Lucid Motors) سرمایه‌گذاری کند.

ایلان ماسک

منابع مطلع نزدیک به رویترز به تازگی اعلام کردند که صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان و لوسید به تازگی پیش‌نویس طرحی برای سرمایه‌گذاری بیش از ۱ میلیارد دلاری جهت به دست آوردن مالکیت عمده لوسید موتورز آماده کرده‌اند. عربستان قصد دارد مالکیت عمده این شرکت را از طریق تزریق نقدی اولیه ۵۰۰ میلیون دلاری به دست آورد و در مراحل بعدی تزریق سرمایه‌ ادامه خواهد یافت.

Lucid Air electric sedan / سدان برقی لوسید ایر

ماه گذشته پیتر روولینسون، مدیر فناوری لوسید موتورز از مذاکره مدیران این شرکت با سرمایه‌گذاران بالقوه به منظور جمع‌آوری کمک‌های مالی برای تولید اولین محصول خود در سال ۲۰۱۹ خبر داد. خودروی برقی لوسید ایر (Lucid Air) که در کلاس سدان عرضه می‌شود، برای رسیدن به مرحله تولید انبوه و فروش در بازار آماده شده است.

Lucid Air electric sedan / سدان برقی لوسید ایر

دارایی‌های صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی در حال حاضر به ۲۵۰ میلیارد دلار می‌رسد و این کشور به دنبال توسعه سرمایه‌گذاری در شرکت‌های آمریکایی با پتانسیل سودآوری در آینده است. به نظر می‌رسد که با توجه به نیاز کنونی ۱ میلیاردی لوسید برای آماده‌سازی اولین خودروی الکتریکی، فشار چندانی روی صندوق سرمایه‌گذاری عربستان نباشد. پیش از این تسلا نیز هزینه مورد نیاز برای خصوصی‌سازی تسلا را حدود ۷۲ میلیارد دلار برآورد کرده بود، که نسبت به رقم لوسید بسیار زیاد است. البته ایلان ماسک شرط لازم برای آغاز فرآیند خصوصی‌سازی را رسیدن قیمت هر سهم تسلا به ۴۲۰ دلار اعلام کرده بود.

تسلا

ایلان ماسک در پی انتقادات فراوان نسبت به ایده خصوصی‌سازی تسلا، نام عربستان سعودی را به عنوان سرمایه‌گذار این پروژه اعلام کرد. در حال حاضر عربستان ۵.۰ درصد سهام تسلا را در اختیار دارد و گزارش‌ها نشان می‌دهد که این کشور از ابتدا با سرمایه‌گذاری در تسلا موافق نبود. انتشار خبر تصمیم ایلان ماسک برای خصوصی‌سازی تسلا با همکاری عربستان، باعث کشیده شدن موضوع به کمیسیون اوراق بهادار آمریکا شد و در نهایت مسئولان تسلا مجبور به افشای اطلاعات بیش‌تری شدند.

Lucid tesla / لوسید تسلا عربستان سعودی

مقاله‌های مرتبط:

سعودی‌ها که در حال حاضر قصد دارند به عنوان ناجی تسلا و ایلان ماسک عمل کنند، خود با مشکلات جدی دست و پنجه نرم می‌کنند. عربستان در حال حاضر درگیر جنگ با همسایه جنوبی خود یعنی یمن است. این کشور سال گذشته از تمایل خود برای عرضه سهام آرامکو (شرکت ملی نفت عربستان) در بازار جهانی بورس خبر داد. آرامکو به عنوان یکی از سودآورترین شرکت‌های دولتی جهان، به عنوان منبعی مطمئن برای تامین هزینه جنگ عربستان با یمن شناخته می‌شود. این مسئله باعث شد تا ارتش یمن در چند نوبت به تاسیسات نفتی آرامکو حمله کند، که البته به نظر نمی‌رسد تاثیر چندانی داشته باشند. 

عربستان در حال حاضر به دنبال کاهش وابستگی به نفت است و صندوق سرمایه‌گذاری عمومی این کشور با هدف دستیابی به اهداف چشم‌انداز ۲۰۳۰، قصد دارد در شرکت‌های سودآور سرمایه‌گذاری کند. چنین ایده‌ای در حال حاضر توسط امارات متحده عربی دنبال می‌شود و پیش از این نیز نروژ با بهره‌گیری از درآمدهای نفتی جهت سرمایه‌گذاری، به رشد اقتصادی قابل توجهی دست یافت. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عربستان، یک میلیارد دلار در خودروسازی لوسید سرمایه گذاری می کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..