تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آمریکا برای بازگشت به عراق از طریق تروریسم تلاش می کند

 کارشناس عراقی در گفتگو با الاتجاه؛

کارشناس مسايل سياس در عراق: آمریکا از خروج از عراق پشیمان شده و برای بازگشت به عراق از طریق تروریسم و از طریق تغییر مواضع نمایندگان منتخب تلاش می کند.

آمریکا برای بازگشت به عراق از طریق تروریسم تلاش می کندبه گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از تلويزيون الاتجاه عراق؛ کارشناس عراقی گفت: آمریکا از خروج از عراق پشیمان شده و برای بازگشت به عراق از طریق تروریسم و از طریق تغییر مواضع نمایندگان منتخب تلاش می کند.


 هاشم الکندی رئیس مرکز مطالعات راهبردی الهدف در گفتگو با الاتجاه گفت: « دخالت آمریکا از سال دو هزار و سه در امور داخلی عراق ادامه داشته است اما امروز با تشکیل دولت، آمریکا می خواهد آنچه را که از دست داده است به دست بیاورد. توافقی که برای خروج آمریکا به دست آمد اگر حملات مقاومت اسلامی نبود که آمریکاییها را خوار کرد و در سال 2011 آنها را مجبور به خروج کرد، رخ نمی داد. نقشی که مقاومت اسلامی ایفا کرد موجب شد تلاشهای مسئولان سیاسی مذاکره کننده عراق برای تحقق این توافق تقویت شود.

وي افزود: آمریکاییها بیش از هشتاد کشور را اشغال کرده اند که از هیچ یک از آنها خارج نشده اند مگر اینکه در آنها پایگاه و مقر برای خود تاسیس کرده اند اما خوشبختانه درست است که در این توافق به پرداخت غرامت آمریکاییها اشاره ای نشده است اما دست کم اجازه تاسیس پایگاه به آنها نیز داده نشد.

الکندي در ادامه گفت تحرکات امروز آمریکاییها نشانه پشیمانی آنها برای خروج از عراق است و تلاش کردند با آوردن داعش، به عراق بازگردند چرا که بر اساس اعتراف ترامپ می دانید که داعش ساخت آمریکا است اما شکست خورده اند و مقاومت اسلامی و بسیج مردمی و ارتش عراق، این ساخت و تولید آمریکا را بیرون راندند.

وي در ادامه گفت: آمریکاییها تلاش می کنند از طریق سیاست وارد شوند و این یک تحلیل نیست بلکه چیزی را نقل می کنم که ثامر السبهان سال گذشته گفت با فهرستی سعودی در انتخابات عراق شرکت می کنیم و این فهرست را تشکیل دادند و می خواستند تجربه 2010 را تکرار کنند و فهرستی شیعی و فهرستی سنی ارائه کنند اما همانطور که در سال 2010 شکست خوردند این بار نیز در سال 2018 شکست سنگینی متحمل شدند. پس از آن تلاش کردند با تاکید بر حفظ نظام سهمیه بندی در دولت، تفرقه ایجاد کنند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی الهدف در ادامه افزود: آمریکاییها تلاش می کنند در روند تشکیل دولت تاثیر گذار باشند و آنها و سعودیها می خواهند شخصی نخست وزیر شود که به طرف آمریکا گرایش داشته باشد و همانطور که می دانید و همانطور که از تحرکات آنها مشخص است، آمریکاییها از آقای حیدر العبادی حمایت می کنند. دست کم آنچه که اعلام شده ، نیاز به موضع گیری دارد. اگر حمایت آمریکاییها مثبت است این مسئله ای خوب است و می توان برابر آن سکوت کرد و آن را پذیرفت. اما اگر این مسئله توهین به عراقیها به شمار می آید کسی که این انگشتها به طرف او دراز شده است چه آقای العبادی یا دیگران، باید موضع گیری کند و پاسخ دهد و بگوید که گزینه ای آمریکایی نیست و بگوید که از طرف آمریکا حمایت نمی شود.

وي افزود: برت مک گورک (نماینده آمریکا در ائتلاف مبارزه با داعش) دیروز و امروز در بغداد بود که این تحرکات وي نقض حاکمیت عراق به شمار می رود و دخالت آشکار در امور داخلی عراق است که وي  با روسای فراکسیونها و فهرستها دیدار می کند و مسیر دولت آینده را مشخص می کند. این مسئله ای است که متاسفانه بسياري از طبقه سیاسی آن را رد نکرده اند. چگونه به یک مسئول آمریکایی اجازه داده می شود با شخصیتهای حزبی داخل انتخابات، پیروز یا غیر پیروز، که می خواهند دولت تشکیل دهند دیدار کند درحالی که این نقض آشکار قانون اساسی عراق است. بنابراین این سکوت پذیرفتنی نیست.

وي در پايان افزود: مسئله دیگر، این یک خبر موثق است، امروز سفارت آمریکا و کنسولگری آمریکا در بصره به دنبال نمایندگان پیروز در انتخابات به راه افتاده است و با تماسهای مستقیم می خواهد مسیرهای مشخصی را ارائه کند و رویکردها را تغییر دهد. این مسئله ای است که سران فراکسیونها به خوبی می دانند و نباید برابر آن سکوت کنند و این دخالت آشکار است.»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آمریکا برای بازگشت به عراق از طریق تروریسم تلاش می کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..