تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دانستنی‌های باور نکردنی درباره ازدواج دوقلو‌ها با یکدیگر

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان درجدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند فرزندان زوج‌هایی که هردو دارای یک خواهر و برادر دوقلوی همسان هستند و آن‌ها نیزبا یکدیگر ازدواج کرده اند از نظر ژنتیکی خواهر و بردار محسوب می‌شوند.

دوقلو‌های همسان دارای DNA صد درصد مشابه با یکدیگر هستند و چنانچه یک دوخواهر دوقلوی همسان با دو برادر دوقلوی همسان ازدواج کنند، فرزندان آن‌ها دارای ۵۰ درصد ژنتیک مشابه با همدیگر هستند و دراصطلاح ژنتیکی خواهر و بردار هستند.


چند قلو زایی در دنیا از دهه ۱۹۸۰ به شدت افزایش یافته است، کارشناسان یکی از دلایل آن را انجام درمان IVF روی والدین و به دنیا آمدن چندقلو درنتیجه درمان می‌دانند.


درسال ۱۹۸۰ به طور متوسط از هر هزار تولد ۱۹ جفت دوقلو بودند، که این میزان درسال ۲۰۱۶ به ۳۳ مورد از هر ۱۰۰۰ تولد رسیده است.

با این وجود به دنیا آمدن دوقلو‌های کاملاً همسان هنوز هم نادر است و از هر ۱۰۰۰ تولد سه مورد را تشکیل می‌دهد.

به طور کلی انسان‌ها دارای ۳۰ هزار ژن هستند؛ هر انسانی دارای دو کپی از هرکدام از آن ژن‌ها در کروموزوم خویش است، اما دو کپی بیشتر از سایر کپی‌ها به همدیگر شباهت دارند.

هر کپی زن دارای سایز و شکل یکسان است و درموقعیتی مشابه در کروموزوم‌ها قراردارد؛ دو جفت دارای اطلاعات یکسانی هستند، اما در نظمی متفاوت قراردارند.

ویژه دولتیاری// دانستنی‌های باور نکردنی درباره ازدواج دوقلو‌ها با یکدیگر

در جدیدترین مورد در دنیا دوخواهر دوقلوی همسان به نام‌های بریتانی و بریانا دین (Brittany and Briana Deane) با دو برادر دوقلوی همسان به نام‌های جاش و جِرِمی سیلرز (Josh and Jeremy Salyers) ازدواج کرده اند و تصمیم دارند فرزندان خود را درآینده درکنار یکدیگر بزرگ کنند.

ازدواج این دوقلو‌ها فرصت منحصربه فردی در اختیار محققان علم ژنتیک برای بررسی شباهت و تفاوت‌های ژنتیکی درنسل آینده آن‌ها قرارداده است.


کارشناسان اعتقاد دارند تفاوت‌های محل زندگی، والدین و اجتماع درآینده می‌تواند تفاوت‌هایی در فرزندان آن‌ها ایجاد کند، اما به طور کلی آن‌ها از نظر ژنتیکی خواهر و برادرخواهند بود.

در زمان تشکیل نطفه، زمانی که اسپرم تخمک زن را بارور و جنین به وجود می‌آید، دارای تعداد مشخصی از ژن و کروموزوم هاست که از والدین خود به ارث برده است؛  جنین یک نسخه از هرژن پدر و مادر را دارد که به مجموعه‌ای جدید از ۲۳ کروموزوم متصل شده است.

طی دوهفته اول بارداری، تخمک شروع به تقسیم سلولی و بزرگ شدن می‌کند و دراین مرحله است که امکان تقسیم آن به دو یا چند جنین وجود دارد.


برخی از دوقلو‌های همسان برای ازدواج با فردی که او هم دوقلوی همسان دارد دچار نگرانی از بابت ابتلای فرزندان خود به بیماری ژنتیکی هستند، اما نظر قطعی درباره اینکه ازدواج همسان‌ها می‌تواند سبب ابتلای فرزندان آن‌ها به بیماری‌های ژنتیکی مادرزادی شود وجود ندارد و این امر نیازمند تحقیق و مطالعه بیشتراست.

کارشناسان اعلام کرده اند امکان دارد فرزندان این زوج‌های دوقلو درآینده از نظر جسمانی ظاهری کاملاً مشابه همدیگر داشته باشند هرچند که ژن‌های به ارث رسیده از نسل‌های پیشین هم می‌تواند اندکی تفاوت درچهره آن‌ها ایجاد کند.

منبع:dailymail
انتهای پیام/

کشفی جدید در دنیای علم ژنتیک درباره ازدواج دوقلو‌ها



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دانستنی‌های باور نکردنی درباره ازدواج دوقلو‌ها با یکدیگر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..