تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روستایی چسبیده به زنجان اما فقیر

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسئولان، تکلیف روستای گاوازنگ را روشن کنند.

آفتاب‌‌نیوز :

علی وقف‌چی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روستای گاوازنگ فاصله بسیار کمی با شهر زنجان داشته و از ظرفیت‌های گردشگری بسیار بالایی برخوردار است، از این‌رو باید به طور جد مورد توجه مسئولان قرار بگیرد، چراکه از نظر امکانات رفاهی خیلی ضعیف است و طی چند سال گذشته تا به امروز تذکرات زیادی به مسئولان استانی ابلاغ شده است.

وی با بیان این‌که روستای گاوازنگ نیز باید مانند سایر مناطق از امکانات رفاهی برخوردار باشد، ادامه داد: نبود امکانات رفاهی برای این منطقه جلوه بسیار بدی را ایجاد کرده است و متاسفانه ساکنان این روستا با محدودیت‌های زیادی زندگی می‌کنند که اصلا سزاوار نیست. 

وقف‌چی افزود: همه کسانی که در روستای گاوازنگ ساکن هستند، مالکان این منطقه هستند و هیچ‌کدام منطقه را تصرف نکرده‌اند، به همین‌خاطر تخریب نمی‌تواند صورت بگیرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در خانه ملت با اشاره به این‌که ساکنان این روستا از بابت تامین آب شرب با مشکل مواجه هستند، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم فاصله این منطقه با شهر زنجان را در نظر بگیریم، بسیار اندک است و گویی به فضای شهری متصل شده است. به همین‌ خاطر کمبود امکانات برای ساکنان این روستا خیلی تاسف‌بار به نظر می‌رسد.

به گزارش ایسنا، گاوازنگ (ائل داغی)، واژه‌ای که برای هر شهروند زنجانی یادآور یک منطقه تفریحی محسوب می‌شود. این منطقه تفریحی در شمال شهر زنجان قرار دارد که با یک جاده آسفالته سه کیلومتری به شهر متصل شده است. گاوازنگ نام یک کوه مشرف به این منطقه تفریحی است که ارتفاع آن 1850 تا 2015 متر است. گاوازنگ یک چشمه هم دارد و یکی از ارتفاعات مهم شهر زنجان محسوب می‌شود که مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

براساس آمار جهاد سـازندگی در سـال ۱۳۶۰، روسـتای گاوازنـگ دارای ۲۴هکتـار زمـین آبـی و ۹۲۷ هکتار زمین دیم است و مجموع آن ۹۵۱هکتار است. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روستایی چسبیده به زنجان اما فقیر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..