تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه شریک زندگی تان بهترین دوست شما شود؟

شکوفه اویار حسینی مشاور خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: دوستی با همسر یکی از کارهایی است که باید در طول دوران مشترک نسبت به حفظ آن کوشا بود؛ حال برای اینکه بتوان این دوستی را ایجاد کرد کافی است لیستی از علائق مشترک‌تان تهیه کنید؛  حتما برای انجام این علائق مشترک زمانی مشخص و خودتان را متعهد به انجام آن کنید با تهیه این لیست علائق فردی شما مشخص و خود به خود حذف می‌شود.

این مشاور خانواده ادامه داد: ممکن است  سوال کنید مردی که به فوتبال علاقه دارد اما همسرش بی علاقه است باید از دیدن فوتبال صرف نظر کند؟ در پاسخ  سوال می‌کنم تماشای فوتبال مهم‌تر است یا زندگی مشترک؟، وقتی لیستی از علائق مشترک داشته باشید ، تازه متوجه می‌شوید چه علائق زیادی در شما وجود داشته که به آن بی توجه بودید یا با دیدن فوتبال خود را از آنها محروم کردید.

بیشتر بخوانید: راهكارهاى طلايى براى آنكه ازدواج موفقى داشته باشيد

اویار حسینی بیان کرد: تغییر و‌ ایجاد عادت‌های جدید نیازمند زمان و توجه است، توجه به فعالیت‌ها یا صحبت‌ها یا مکان‌هایی که همسرتان را به شوق می‌آورد، توجه به میزان رضایت و لذت در زندگی بسیار اهمیت دارد؛ بعد از توجه، لیستی از علایق همسرتان تهیه کنید و از او بخواهید آن را اصلاح یا تکمیل کند ،عموما مردها این لیست را نوعی توجه به خودشان برداشت می‌کنند و از آن استقبال می‌کنند.

چگونه همسرتان بهترین دوستتان شود؟

وی افزود: بعد از بین لیست، مواردی را پیدا کنید که برای شما جذاب است یا می‌تواند جذاب باشد در صورتی که به آن مهارت داشته باشید، حتما در مورد فعالیت مشترک لذت بخش زمانی را با هم توافق کنید و به این توافق پایبند باشید، اگر توافق شما عملی نشد بدون سرزنش و غر زدن سعی کنید زمان دیگری را جایگزین کنید، در انجام فعالیت مشترک سعی کنید وجودتان فارغ از باید ونبایدها و مسئولیت‌ها باشد و هدف شما کسب لذت و تفریح بیشتر با همسرتان باشد.

این مشاور خانواده تشریح کرد: بر اثر تکرار این لحظات همسرتان نسبت به شما هم این حس را خواهد داشت که کنارتان می‌توان خوش بود؛ پس آگاه باشید تغییرات نیازمند زمان،  توجه و اصلاحات است و با دلسردی و احساس گناه تغییری ایجاد نمی‌شود.

چگونه همسرتان بهترین دوستتان شود؟

اویار حسینی ادامه داد: زوج‌هایی که تفریح مشترک دارند، همیشه کنار هم می‌مانند؛ زمان مناسب برای تفریح مشترک می‌تواند، بخشی از  ۱۵ ساعت در هفته که زمان توجه زوجین به یکدیگر است، باشد.

بیشتر بخوانید: خودآزمایی دوستی با همسر

استفاده از گفتگو‌ برای آگاهی ، تحقیق و درک احساس همسر

وی افزود: درباره‌ احساسات و نگرش‌های همسرتان بدون تلاش جهت تغییر یکدیگر تحقیق کنید، می‌توانید از یکدیگر چیزهای زیادی بیاموزید، اگر احساسات و نگرش‌های همسرتان را مورد تمسخر و انتقاد قرار دهید ممکن است در آینده دیگر هرگز احساساتش را بروز ندهد، در عوض یکدیگر را به گفتگوی محترمانه، پذیرا بودن و انتقاد پذیری تشویق کنید.

چگونه همسرتان بهترین دوستتان شود؟

اویار حسینی یادآوری کرد: تلاش کنید انگیزه‌های یکدیگر را در زندگی درک و آنچه را باعث خوشحالی یا ناراحتی‌تان می شود،مشخص کنید؛ همواره  تمرکزتان بر نقاط قوت همسرتان باشد و برای آنها خداوند را شاکر باشید همچنین رفتارتان را تغییر دهید و از ناراحت کردن همسرتان بپرهیزید.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه شریک زندگی تان بهترین دوست شما شود؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..