تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امسال ذبح دام در عید قربان با هرسال متفاوت خواهد بود / جلوگیری از ذبح دام در معابر عمومی

در گفتگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران مشهد عنوان شد:

تب و لرز مداوم ، سردرد و کوفتگی بدن ، خونریزی زیر پوست علائم این بیماری کشنده است، بیماری مشترکی بین انسان و حیوان که عامل انتقال آن کنه‌های ریز است.

امسال ذبح دام در عید قربان با هرسال متفاوت خواهد بود / هشدار‌های بهداشتی برای ذبح دام

احمد شریعتی مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار ما  با اشاره به حجم بالای کشتار و ارتباط ناخواسته بین دام و انسان در روز عید سعید قربان گفت: با توجه به اینکه عامل این بیماری عمدتا از طریق کشتار غیر بهداشتی و از طریق تماس انسان با دام انتقال پیدا می‌کند تقاضایه ما از مردم این است که دام را از مراکز مجاز تهیه کنند.

وی افزود: یکی از راه‌های اصلی برای پیش گیری از تب کریمه کنگو نگهداری گوشت و لاشه به مدت 24 ساعت در سردخانه است.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: دراین روز تمام کشتارگاه‌ها باز بوده و خدمات رایگان انجام می شود واز مردم انتظار داریم دام خود را برای ذبح به کشتارگاه‌ها ببرند.

شریعتی افزود :ما در سطح مشهد و شهرستان‌ها یکسری مراکز جهت خرید دام زنده مشخص کردیم ودر این مراکز نمایندگان ما حضورفعال برای نظارت و بازرسی دام زنده دارند.


امسال ذبح دام در عید قربان با هرسال متفاوت خواهد بود / هشدار‌های بهداشتی برای ذبح دام
وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اصلی کشتار در معابر بحث انتقال بیمار‌های مشترک بین دام و انسان است تصریح کرد: کشتار در معابر عمومی جدا از اینکه محیط زیست را دچار مشکل میکند سبب سلب آسایش مردم می شود.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی  گفت:عید قربان امسال بیشتر از 180 اکیپ نظارتی دامپزشکی در سطح استان خدمت رسانی خواهند کرد.

هشدار به افرادی که غیر بهداشتی اقدام به کشتار دام کنند

علی رضا صحرا گرد مدیر کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهر مشهد هم در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه شهرداری مشهد هم برنامه‌های گسترده‌ای برای عرضه و کشتار دام بهداشتی در عید قربان دارد گفت: 4 محل برای ذبح دام مشخص شده (بازار دام و کشتارگاه صنعتی گوشت در مشهد، کشتارگاه شهید فیاض بخش، بازار دام و کشتارگاه عسگریه، بازار دام و کشتارگاه مهد توس) که به جزاین محل‌ها جای دیگری مناسب این کار نیست.

امسال ذبح دام در عید قربان با هرسال متفاوت خواهد بود / هشدار‌های بهداشتی برای ذبح دام

وی افزود: 120 نفر و 80 دستگاه خودرو دام‌ها را جمع آوری خواهند کرد و مستقیما به محلی که مجاز برای ذبح بهداشتی می‌باشد می‌برند وبعد از ذبح همانجا تحویل می‌دهند.


وی با اشاره به اینکه سامانه 1512 آماده خدمت رسانی به مردم است گفت: مردم می‌توانند در صورت مشاهده کشتار دام یا عرضه غیرمجاز دام با تلفن 1512 تماس بگیرند.

انتهای پیام // ف. ک

گزارشگر: فاطمه کاووسی




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امسال ذبح دام در عید قربان با هرسال متفاوت خواهد بود / جلوگیری از ذبح دام در معابر عمومی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..