تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اردبیل از نظر فضاهای آموزشی رتبه 13 کشور را دارد

ساعت: 16:05 منتشر شده در مورخ: 1397/05/29 شناسه خبر: 1400202

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: استان اردبیل از نظر فضاهای آموزشی رتبه 13 کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما، احمد ناصری صبح امروز در نشست با خبرنگاران سرانه فضای آموزشی برای هر دانش‌آموز اردبیلی را 5.76 مترمربع دانست و اظهار داشت: براساس آخرین ارزیابی‌هایی که انجام شده اردبیل از نظر فضاهای آموزشی رتبه 13 کشور را به خود اختصاص داده است و تلاش می‌کنیم تا زمینه برای ارتقای این رتبه را نیز فراهم آوریم.

وی گفت: با پیگیری‌ها و تخصیص اعتبارات لازم تاکنون ۲۵ درصد از مدارس استان به کلاس‌های هوشمند تجهیز شده و ۵۵ درصد مدارس نیز از سیستم گرمایشی استاندارد برخوردار شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: در زمینه پوشش تحصیلی دانش‌آموزان آموزش و پرورش استان اقدامات و فعالیت‌های خوبی داشته و توانسته به شایستگی عمل کند به طوری که در حال حاضر پوشش تحصیلی دانش‌آموزان در استان بالاتر از میانگین کشوری است.

ناصری افزود: ما توانسته‌ایم در دوره ابتدایی 99.23 درصد، در دوره متوسطه اول 93.5 درصد و در دوره متوسطه دوم 77.5 درصد از دانش‌آموزان را تحت پوشش تحصیلی قرار دهیم که موفقیت آموزش و پرورش اردبیل در پوشش تحصیلی دوره های ابتدایی و متوسطه اول در حد مطلوب و بالاتر از آمارهای کشوری است.

وی با اشاره به توسعه متوازن رشته‌های مختلف در استان بیان کرد: گرایش دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و توسعه متوازن در این حوزه از سیاست‌های مهم وزارت آموزش و پرورش بوده که در این راستا آموزش و پرورش استان در این رشته‌ها توانسته پوشش 37.44 درصدی دانش‌آموزان را فراهم آورد.

ناصری با اشاره به فعالیت 35 آموزشگاه هیئت امنایی در استان و تحصیل 10 هزار نفر از دانش‌آموزان استان در این مدارس تصریح کرد: با پیگیری‌ها و تخصیص اعتبارات لازم تاکنون 25 درصد از مدارس استان به کلاس‌های هوشمند تجهیز شده و 55 درصد مدارس نیز از سیستم گرمایشی استاندارد برخوردار شده‌اند.

وی از کسب رتبه دوم کشوری آموزش و پرورش استان در ارزیابی شاخص‌های عمومی و تخصصی و نیز ارزیابی آموزشی و فرهنگی در سال 95 خبر داد و گفت: در زمینه پوشش دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل نیز اردبیل در مقایسه با سایر استان‌های محروم موفقیت خوبی داشته که تلاش می‌کنیم با خدمات آموزشی مختلف در این زمینه گام‌های اساسی را برداریم.

انتهای پیام/

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اردبیل از نظر فضاهای آموزشی رتبه 13 کشور را دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..