تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشف آثار مربوط به ۲۰۰ هزار سال قبل در سیستان و بلوچستان + تصاویر

مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا جلالزایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: طی بررسی و گمانه زنی به منظور تعیین عرصه و پیشنهاد حریم آثار تاریخی روستای «تیس»، شواهد احتمالی یک محوطه دوران پارینه سنگی شناسایی شد.

کشف آثار مربوط به ۲۰۰ هزار سال قبل در سیستان و بلوچستان + تصاویر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: این شواهد در فاصله حدود ۳ کیلومتری جنوب شرقی روستای تیس و در محدوده‌ای موسوم به گل کور به دست آمده است.

وی گفت: این آثار مشکوک شامل چندین قطعه تراشه و سنگ مادر به منظور ساخت ابزار دوران پارینه سنگی است که در صورت قطعیت و تایید کارشناسان متخصص ابزار سنگ، پیشینه سکونت انسان در این منطقه را به حدود ۲۰۰ هزار سال قبل برمی‌گرداند.

کشف آثار مربوط به ۲۰۰ هزار سال قبل در سیستان و بلوچستان + تصاویر

جلالزایی ادامه داد: در حال حاضر اعضای تیم باستان شناسی در منطقه حاضر و مشغول بررسی بیشتر و بدست آوردن شواهد متقن است.

انتهای پیام/پ

کشف چند قطعه تراشه و سنگ مادر مربوط به دوره پارینه سنگی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشف آثار مربوط به ۲۰۰ هزار سال قبل در سیستان و بلوچستان + تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..