تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سیاه چاله‌ای عظیم در یک کهکشان کوچک دانشمندان را در بهت فرو برد!

کشف سیاه چاله عظیم در کهکشانی کوچک دانشمندان را متحیر کردبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پژوهشگران دانشگاه دولتی مسکو می‌گویند سیاه چاله یادشده در مرکز کهکشانی به نام Fornax UCD۳ قرار دارد که بخشی از یک کهکشان بزرگ‌تر به نام Fornax است که به مجموعه‌ای بسیار نادر و غیرعادی از کهکشان‌ها تعلق دارد که کهکشان‌های بسیار کوچک و فوق فشرده یا یوسی دی‌ها نامیده می‌شوند.

چگالی و تراکم توده‌ای بسیار بالا در عین حجم و فضای کم ویژگی اصلی کهکشان‌های یادشده است که معمولا فاصله آن‌ها با کره زمین در حدود سیصد سال نوری است.

جرم سیاه چاله تازه شناسایی شده ۳.۵ میلیون برابر خورشید است و از این جهت شباهت‌هایی با سیاه چاله مرکزی موجود در کهکشان راه شیری دارد. دانشمندان در تلاش هستند تا اطلاعات بیشتری را در مورد این سیاه چاله جمع اوری کنند.

سیاه‌چاله ناحیه‌ای از فضا-زمان است که آثار گرانشی آن، چنان نیرومند است که هیچ چیز - حتی ذرات و تابش‌های الکترومغناطیسی مثل نور - نمی‌توانند از میدان گرانش آن بگریزد. نظریه نسبیت عام آلبرت اینشتین پیش‌بینی می‌کند که یک جرم به اندازه کافی فشرده شده، می‌تواند سبب تغییر شکل و خمیدگی فضا-زمان و تشکیل سیاهچاله شود. مرز این ناحیه از فضازمان که هیچ چیزی پس از عبور از آن نمی‌تواند به بیرون برگردد را افق رویداد می‌نامند.

بیشتر بخوانید:کشف ده‌ها هزار سیاهچاله در مرکز کهکشان راه شیری 

صفت «سیاه» در نام سیاه‌چاله برگرفته از این واقعیت است که همه نوری که از افق رویداد آن می‌گذرد را به دام می‌اندازد که از این دیدگاه سیاه چاله رفتاری شبیه به جسم سیاه در ترمودینامیک دارد. از سوی دیگر نیز، نظریه میدان‌های کوانتومی در فضازمان خمیده پیش‌بینی می‌کند که افق‌های رویداد نیز تابشی به نام تابش هاوکینگ گسیل می‌کنند که طیف آن همانند طیف جسم سیاهی است که دمای آن با جرمش نسبت وارونه دارد. میزان دما در مورد سیاهچاله‌های ستاره‌ای در حد چند میلیاردم کلوین است و از این رو ردیابی آن دشوار است.

منبع:فارس

انتهای پیام/

سیاه چاله عظیم در کهکشانی کوچک کشف شد



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سیاه چاله‌ای عظیم در یک کهکشان کوچک دانشمندان را در بهت فرو برد!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..