تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چرا بی‌‌ ام‌ و M5 E39 مدل ۱۹۹۸، بیش از ۱۰۰ هزار دلار قیمت دارد؟

بی‌ام‌و M5 با کد اتاق E39 یکی از محبوب‌ترین نسل‌های این خودرو است که حتی با گذشت سال‌ها از توقف تولید، همچنان طرفداران زیادی دارد.

خودروهای مدرن بسیار کمی وجود دارند که با گذشت زمان بتوانند ارزش خود را حفظ کنند. در این بین استثناهایی وجود دارند که بی‌ام‌و M5 با کد E39 یکی از آن‌ها است. این مدل، بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۳ روی خط تولید بی‌ام‌و قرار داشت. با اینکه در زمان عرضه قیمت پایه‌ی این مدل حدود ۷۵ هزار دلار بود اما امروز نسخه‌های سالم M5 E39 با قیمتی حدود ۱۴۰ تا ۱۸۰ هزار دلار معامله می‌شوند.

برای اینکه به ارزش این خودرو و میزان پرطرفدار بودن آن در بازار پی ببریم سری به حراجی اتومبیل گودینگ در پبل‌بیچ زده‌ایم. با نگاهی به این حراجی می‌توان مشاهده کرده که یک بی‌ام‌و M5 مدل ۲۰۰۲ که در شرایط فنی و ظاهری بسیار خوبی قرار داشته باشد، بسیار بیشتر از قیمت واقعی این خودرو در زمان تولید آن، ارزش دارد.

BMW M5 E39

نکته‌ی جالب اینجاست که اگر به نرم‌افزار  و سایت محاسبه قیمت Kelly Blue Book سری بزنید، مشاهده خواهید کرد که بی‌ام‌و M5 اتاق E39 قیمتی در حدود ۲۰ هزار دلار دارد. این سوال پیش می‌آید که چرا این خودرو هنگامی که در حراجی‌ها به فروش می‌رسد، قیمت بیش‌تری در مقایسه با مدل‌های عادی در بازار دارد. دلیل این قیمت بالا مربوط به احساسات طرفداران بی‌ام‌و است، چراکه در نظر طیف وسیعی از طرافداران بی‌ام‌و، اتاق E39 بهترین مدل M5 است. بسیاری اعتقاد دارند که این خودرو بهترین خودروی اسپرت کلاسیک سال‌های 2000 در جهان است که توانسته بالانس خوبی را بین توانایی‌های حرکتی و کاربردی بودن برقرار کند.

BMW M5 E39

 پیشرانه‌ی این خودرو از دیگر عواملی است که سبب محبوبیت آن شده است. این موتور هشت سیلندر ۴.۹ لیتری از نوع تنفس طبیعی است. با کد S69 شناخته می‌شود و می‌تواند قدرتی در حدود ۴۰۰ اسب بخار تولید کند که با توجه به استاندارد‌های آن زمان قدرت خوبی محسوب می‌شود. دینامیک شاسی، هندلینگ و حس فوق‌العاده‌ای که در پشت فرمان این خودرو دارید نیز از دیگر عواملی است تا سبب شده قیمت آن افزایش پیدا کند. دلیل دیگر محبوبیت اتاق E39 مربوط به فیلم کوتاه STAR که توسط BMW FILMS تهیه شده است. ستاره‌ی این فیلم یک بی‌‌ام‌و M5 E39 است که با رانندگی کلیو اوون همراه است. مطمئنا بسیار از طرفداران بی‌ام‌و با دیدن این فیلم آرزو خواهند کرد که یک عدد از این خودرو را در کلکسیون خود داشته باشند.

BMW M5 E39

در ادامه به یکی از نمونه‌های سالم این خودرو خواهیم پرداخت که در شهر رانچو سانتافه در ایالت کالیفرنیا نگهداری می‌شود. همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید این مدل در شرایط بسیار سالم و کارکرد آن تنها ۷۰۳ کیلومتر است. با این حساب باید گفت که بی‌ام‌و M5 با چنین کارکردی احتمالا سال‌های زیادی در گاراژ بوده است. به گفته‌ی یکی از متخصصان فروش بی‌ام‌و با نام اریک کلر، این M5 E39 داری ارزش ۱۵۰ هزار دلار است و حتی پیش بینی می‌شود که در حراجی بتوان آن را با قیمت بیش از ۲۰۰ هزار دلار به فروش رساند.

bmw m5 e39

 رنگ خودرو نیز در قیمت آن تاثیر زیادی دارد. محبوب‌ترین  M5 E39، با آبی تیره ارائه می‌شود. اگر خودرو مشکی رنگ بود، قیمت آن تا ۱۶۰ هزار دلار کاهش پیدا می‌کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چرا بی‌‌ ام‌ و M5 E39 مدل ۱۹۹۸، بیش از ۱۰۰ هزار دلار قیمت دارد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..