تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازار سکه کساد می شود/ دولت باید نرخ «بیمه دلاری» را پایین آورد

ساعت: 09:16 منتشر شده در مورخ: 1397/05/29 شناسه خبر: 1399797

کارشناس اقتصادی، بازار و سرمایه گفت: در حال حاضر از سه ناحیه به بازار سکه فشار وارد می شود که این موضوع موجب کاهش قیمت سکه می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین محمودی اصل امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت: در حال حاضر از سه ناحیه به بازار سکه فشار وار می شود.

وی با بیان اینکه آغاز دور جدید تحویل سکه‌های پیش‌فروش یکی از نواحی است که فشار بر سکه وارد می کند، افزود: دومی نزول بهای اونس در بازارهای جهانی قلمداد می شود.

این کارشناس اقتصادی کاهش نوسانات قیمت دلار را از دیگر نواحی فشار بر سکه عنوان کرد و گفت: در‌صورتی‌که این روند ادامه پیدا کند، احتمال نزول سکه به سطوح بسیار پایین‌تری وجود دارد.

محمودی اصل بیان داشت: در حالی که دسته دیگری از معامله‌گران باور دارند تا زمانی که تقاضای احتیاطی و تبدیل سرمایه در بازار سکه وجود دارند، احتمال کمی برای کاهش حباب این فلز گرانبها موجود است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه واردکننده حاضر نیست بالای ۸۰۰۰ تومن برای دلار نیمایی بدهد، ادامه داد:  اما کسی که قصد خارج کردن ارز از اقتصاد کشور را دارد حاضر است تا ۱۳۰۰۰ تومن بابت دلار بدهد که این موضوع شرایط مطلوبی نیست.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه از طرفی صادرکنندگان هنوز اقبال چندانی به عرضه ارز نشان نداده اند، ادامه داد: همچنین قیمت خوراک پتروشیمی‌ها تغییر چندانی نکرده است.

محمودی اصل ادامه داد: برخی از  متقاضیان ارز، قصد خارج کردن سرمایه از اقتصاد رو دارند،افزود:  این موضوع از طریق تبدیل به دلار یا سکه و خارج کردن از مرزهای سیاسی اتفاق می افتد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه دولت باید با کاهش ریسک اجتماعی سیاسی، نرخ «بیمه دلاری» را پایین آورد، ادامه داد:ضروری است قیمت دلار در نیما، قیمت دلار در بازار سیاه، و قیمت دلار در بازار طلا و سکه، بهم نزدیک شوند.

انتهای پیام/

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازار سکه کساد می شود/ دولت باید نرخ «بیمه دلاری» را پایین آورد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..