تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نظارت ۷۵ اکیپ دامپزشکی بر ذبح دام در عید قربان/دام های قربانی از مراکز عرضه خریداری شوند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، سید محمد مهدی احمدی، مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی در نشست خبری با تبریک فرارسیدن عید قربان و با اعلام این خبر همچنین اظهار کرد: در روز عید قربان از سوی اداره کل دامپزشکی استان 18 ذابح نیز در سطح استان در محل کشتارگاه ها و دیگر محل های ذبح دام حضور خواهند داشت تا ذبح دام ها را انجام دهند.

احمدی خواستار شد: هم استانی ها در روز عید قربان دام های قربانی خود را حتما در محل کشتارگاه ها ذبح کنند تا ذبح شرعی و در شرایطی کاملا بهداشتی انجام شوند.

وی افزود: کشتار در کشتارگاه ها به صورت رایگان انجام خواهند شد.

افزون بر این، علیرضا دهقان، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی، نیز اعلام کرد: ذابحان دامپزشکی استان در روز عید قربان علاوه بر ذبح شرعی دام ها همچنین مکلف شده اند تا با همراهی اکیپ های نظارت دامپزشکی استان بر مراکز عرضه محصولات خام دامی ( مثل قصابی ها ) نظارت کنند.

دهقان در ادامه با تاکید بر این نکته که از تمامی هم استانی های استان درخواست می کنیم که ذبح دام قربانی خود را در محل کشتارگاه ها انجام دهند، یادآور شد: با علمای اهل سنت نیز گفت و گو کرده ایم تا هم استانی های ساکن در بخش جرگلان را به ذبح دام قربانی در محل کشتارگاه ها دعوت کنند.

حمید رمضانی، معاونت سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی نیز در این نشست عنوان کرد: در روز عید قربان نیمی از اکیپ های نظارت و بازرسی دامپزشکی استان در سطح روستاهای بخش جرگلان مستقر خواهند شد.

رمضانی خاطر نشان کرد: طی چند سال اخیر در تعامل با رسانه های استان تلاش کرده ایم تا با آگاه سازی به مردم، آنان را به انجام کشتار دام در محل کشتارگاه ها تشویق کنیم که خوشبختانه در حال حاضر شاهد هستیم اغلب مردم در مناطق شهری استان کشتار دام خود را به کشتارگاه ها می سپارند و کشتار دام در سطح معابر نزدیک به صفر شده است.

وی افزود: با این وجود، هنوز کشتار دام در منازل انجام می شود که امیدوار هستیم این گروه از مردم نیز کشتار دام خود را در محل کشتارگاه ها انجام دهند.

علی اکبر دلیر صحرایی، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی نیز اعلام کرد: در آستانه روز عید قربان، مراکز عرضه دام در استان آماده عرضه دام قربانی برای عید قربان هستند.

وی گفت: دام قربانی در روز قبل و در روز عید قربان در 12 مرکز عرضه دام استان عرضه خواهند شد.

وی توصیه کرد: هم استانی ها برای صحت از سلامتی دام که می خواهند خریداری کنند دام مورد نظر خود را از این 12 مرکز عرضه دام در سطح استان خریداری کنند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان همچنین توصیه کرد: افرادی که دام قربانی ذبح می کنند حتما دوره 24 ساعته پیش سردی گوشت را رعایت کنند.

دلیر صحرایی افزود: شهرداری ها نیز اعلام کرده اند که در روز عید قربان در دو نوبت ظهر و عصر زباله ها را از سطح شهر جمع آوری می کنند که شاید در این زباله امحا و احشا دام ها قرار داشته باشند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نظارت ۷۵ اکیپ دامپزشکی بر ذبح دام در عید قربان/دام های قربانی از مراکز عرضه خریداری شوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..