تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دود سیگار کودکان را در معرض بیماری مزمن ریوی قرار می‌دهد

مطالعه‌ای جدید در آمریکا نشان می‌دهد قرار گرفتن کودکان در معرض دود سیگار خطر ابتلا به بیماری مزمن ریوی را در آنان افزایش می‌دهد.

به گزارش بولتن نیوز، در این بررسی آمده است: افرادی که در دوران کودکی در کنار والدین سیگاری بزرگ شده‌اند، بیشتر احتمال دارد بر اثر ابتلا به بیماری مزمن ریوی جان خود را از دست بدهند.

متخصصان آمریکایی اظهار داشتند: قرار گرفتن در معرض دود سیگار در دوران کودکی باعث می‌شود بر نرخ مرگ‌ومیر در میان بزرگسالان غیرسیگاری به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر هفت مورد افزوده شود.

به گفته کارشناسان، بهترین روش برای حفظ سلامت کودکان خودداری از استعمال سیگار است.

قرار گرفتن در معرض دود سیگار برای ۱۰ ساعت در هفته یا بیشتر خطر مرگ ناشی از بیماری ایسکمیک قلبی، سکته مغزی و بیماری مزمن انسداد ریه را در مقایسه با افرادی که در معرض دود سیگار قرار ندارند به ترتیب ۲۷، ۲۳ و ۴۲ درصد افزایش می‌دهد.

در این بررسی از ۷۰ هزار و ۹۰۰ زن و مرد که سیگار مصرف نمی‌کردند پرسش‌هایی در مورد میزان قرار گرفتن آنان در معرض دود سیگار مطرح شد و سپس وضعیت سلامت آنان برای مدت ۲۲ سال تحت کنترل قرار گرفت.

به گفته متخصصان، دود سیگار تاثیرات بلندمدت بر سلامتی دارد که می‌تواند از دوران کودکی هم فراتر رود. کودکانی که والدینشان سیگار مصرف می‌کنند در معرض ابتلا به آسم هستند و رشد ریه آنان به درستی انجام نمی‌شود.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، این مطالعه نشان داد تاثیرات قرار گرفتن در معرض دود سیگار در دوران کودکی تا دوران بزرگسالی ادامه پیدا می‌کند و به بیماری مزمن انسداد ریه منجر می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دود سیگار کودکان را در معرض بیماری مزمن ریوی قرار می‌دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..