تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




یزدانی و کریمی، مردان طلایی کاروان ورزشی ایران

کسب 5 مدال رنگارنگ در نخستین روز بازی‌های آسیایی

کاروان ورزشی ایران در نخستین روز بازی‌های آسیایی صاحب 5 مدال طلا، نقره و برنز شد؛ جالب اینکه اولین مدال طلای کاروان نیز به نام حسن یزدانی نابغه کشتی کشورمان ضرب شد.

سرویس ورزشی-

در نخستین روز از هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی، کشتی‌گیران کشورمان موفق به کسب دو مدال طلا و یک برنز شدند. در وزن 86 کیلوگرم، حسن یزدانی دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک در دیدار نهایی به مصاف دومنیک میشل ابونادر از لبنان رفت و در پایان در مدت زمان یک دقیقه و ۲۹ ثانیه با نتیجه ده بر صفر به برتری با ضربه فنی رسید و مدال طلای این رقابت‌ها را بر گردن آویخت. این نخستین طلای کاروان ورزشی ایران در بازیهای آسیایی جاکارتا بود.
یزدانی پیش از این در دور نخست استراحت کرد سپس مقابل حریفی از ‌اندونزی در مدت زمان ۴۴ ثانیه با نتیجه ۱۰ بر صفر پیروز شد. وی در ادامه پاوان کومار از هند را در مدت زمان ۲ دقیقه و ۶ ثانیه ۱۱ بر صفر برد و راهی نیمه نهایی شد. وی در مرحله نیمه نهایی نیز برابر آیتومن اردوگل از مغولستان در مدت زمان ۵ دقیقه با نتیجه ۱۲ بر ۲ پیروز شد و به فینال رسید.
کریمی هم طلایی شد
در وزن 97 کیلوگرم، علیرضا کریمی که چندی قبل در اقدامی جوانمردانه در حمایت از مردم مظلوم فلسطین حاضر به مبارزه با نماینده رژیم صهیونیستی نشد، در دیدار فینال برابر ماگومد موسی‌یف از قرقیزستان و دارنده مدال‌های طلای آسیا و نقره بازی‌های آسیایی به روی تشک رفت و در پایان با نمایشی خارق‌العاده و در حالی‌که وزن او 3 تا 4 کیلو از حریف کمتر بود در نهایت با نتیجه 6 بر صفر به برتری رسید و دومین مدال طلای کشتی آزاد و کاروان ورزشی ایران را بر گردن آویخت.
کریمی پیش از این در دور نخست استراحت کرد سپس به مصاف تاکشی یاماگوچی دارنده مدال برنز آسیا از ژاپن رفت و در پایان در یک مبارزه برتر در مدت زمان ۴ دقیقه با نتیجه ۱۱ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در نیمه نهایی نیز دست به کار بزرگی زد و در مصاف با ماگومد ابراگیموف چهره شاخص روسی‌الاصل کشتی جهان از ازبکستان در حالی‌که ۲ بر صفر عقب بود، در پایان با ضربه فنی به برتری رسید و راهی فینال
شد.
اطری به مدال برنز رضایت داد
در وزن 57 کیلوگرم، رضا اطری دارنده مدال برنز آسیا در دیدار رده‌بندی و برای کسب مدال برنز به مصاف سونگ وون از کره جنوبی رفت و در پایان با نتیجه ۹ بر ۴ به برتری رسید و مدال برنز این رقابت‌ها را بر گردن آویخت.
اطری پیش از این در دور نخست استراحت کرد سپس مقابل نماینده کشور نپال در یک مبارزه آسان در مدت زمان ۲ دقیقه با نتیجه ده بر صفر پیروز شد. اطری در دومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف ساندیپ تومار قهرمان آسیا از هند رفت و در پایان با نتیجه ۱۵ بر ۹ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد اما در دیدار ماقبل فینال مقابل بخبایار اردنبات دارنده مدال برنز جهان و قهرمان آسیا از مغولستان به میدان رفت و در پایان با نتیجه ۸ بر ۲ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.
ناکامی حسین‌خانی و نصیری
در وزن ۷۴ کیلوگرم نیز که ۲۱ کشتی‌گیر حضور داشتند، مصطفی حسین‌خانی دارنده مدال برنز جهان در دیدار رده‌بندی و برای کسب مدال برنز به مصاف یوهی فوجینامی دارنده مدال برنز جهان 2017 از ژاپن به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ده بر 7 شکست خورد و از رسیدن به مدال برنز بازماند.
حسین‌خانی در رقابت‌های جهانی پاریس 2017 برابر این کشتی‌گیر ژاپنی در حالی‌که تا ثانیه‌ پایانی پیش بود بر اثر ‌اشتباهی که داشت در نهایت شکست خورد و از رسیدن به مدال بازماند.حسین‌خانی در دوره قبل بازی‌های آسیایی نیز از رسیدن به مدال بازماند.
در نخستین روز رقابت‌های کشتی، مهران نصیری در وزن ۶۵ کیلوگرم دیگر نماینده ایران بود که پس از شکست مقابل رقیب چینی در همان دور نخست حذف شد. پرویز هادی در سنگین وزن آخرین نماینده ایران در این رقابت‌هاست که امروز(دوشنبه) به مصاف رقبای خود خواهد رفت.
بدین ترتیب در پایان روز نخست بازی‌های آسیایی، با دو مدال نقره تکواندو، کاروان ورزشی ایران صاحب 5 مدال طلا، نقره و برنز شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «یزدانی و کریمی، مردان طلایی کاروان ورزشی ایران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..