تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




QTrobot؛ ربات کوچکی که به کودکان مبتلا به اوتیسم کمک می‌کند

استارتاپ LuxAI موفق به ساخت رباتی به‌نام QTrobot شده است که به کودکان مبتلا به اوتیسم کمک می‌کند.  

از این پس درمانگران و والدین می‌توانند با کمک ربات کوچک و خوشحالی به نام QTrobot، طراحی و ساخت استارتاپ LuxAI، ارتباط خوبی با کودکان مبتلا به اوتیسم ایجاد کنند. 

QTrobot، رباتی خوشحال و شاد است که صورتش از جنس نمایشگر LCD است و با بازوهای روباتیکی‌اش می‌تواند با کودکان اوتیسمی ارتباط برقرار کند؛ و خصوصا برای کودکانی که از تماس فیزیکی با درمانگر خود به ستوه آمده‌اند؛ می‌تواند تنوع جدیدی ایجاد کند و محیط درمانی راحت‌تر و متفاوت‌تری را برای کودک اوتیسمی ایجاد کند.

مقاله‌های مرتبط:

 طراحی ربات، یکی از پروژه‌های استارتاپ LuxAI به‌شمار می‌رود که اعضای تیم طراح، فارغ‌التحصیلان دانشگاه لوکزامبورگ هستند. این تیم تخصصی قرار است در کنفرانس RO-MAN 2018 که اواخر آگوست (اوایل شهریورماه) برگزار خواهد شد، دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند.

آیدا نظری خرم یکی از بنیانگذاران این استارتاپ، به IEEE گفت:

این ربات توانایی ایجاد تعامل سه سویه و مثلثی بین درمانگر، ربات و کودک را دارا است. بعد از اولین برخورد کودک با ربات، بلافاصله کودک تعامل جدیدی را با مربی و درمانگر خود و ربات برقرار می‌کند؛ تا سوالاتی در مورد ربات بپرسد و یا نسبت به رفتارهای ربات واکنش نشان بدهد.

ربات اوتیسم

این ربات می‌تواند در کاهش اضطراب کودکان مبتلا به اوتیسم نقش موثری داشته باشد. استفاده از این ربات برای کودکان مبتلا به اوتیسم بهتر از اپلیکیشن‌ها یا برنامه‌هایی است که برای کودکان اوتیسمی طراحی شده است. پژوهشگران بر این باورند که ربات تجسم و عینیت بیشتری را برای کودکان فراهم می‌کند؛ و بیشتر از سایر تجهیزات آموزشی می‌تواند جلب توجه کرده و در مقایسه با آیپد یا برنامه‌های استاندارد معمول، بازدهی و کارایی بیشتری دارد. به جرات می‌توان گفت در حالی که تبلت‌ها عموما تبدیل به وسیله‌ی بازی برای این کودکان می‌شود؛ ربات‌ها می‌توانند وسیله‌ی آموزشی بسیار موثری باشند و نقش آموزش در آنها پررنگ‌تر از بازی خواهد بود. 

ربات می‌تواند کاملا به‌صورت مستقل، برنامه‌ریزی شود. کودکان اوتیسمی به‌راحتی می‌توانند ساعت‌ها با این ربات سرگرم شوند و آموزش ببینند. گفتنی است ربات از پردازنده‌ی کامل و دوربین سه‌بعدی نیز بهره می‌برد. البته پژوهشگران معتقدند که ربات برای درمان اوتیسم طراحی نشده است؛ بلکه هدف از طراحی آن، تسهیل ارتباط بین درمانگر و بیمار اوتیسمی است که ظاهرا نتایج قابل توجه و مقبولی را نیز به همراه داشته است. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «QTrobot؛ ربات کوچکی که به کودکان مبتلا به اوتیسم کمک می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..