تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لیست غذاهای ممنوعه در بارداری، لازم است بدانید

وقتی باردار هستید، کاملا منطقی است که در مورد غذایی که می‌خورید وسواس پیدا ‌کنید و مدام مراقب هستید غذایی وارد بدنتان نشود که جنین را دچار مشکل کند یا روی روند رشد او تاثیر منفی داشته باشد. به گفته دکتر ایز وینندی، متخصص رژیم درمانی در مرکز درمانی وکسنر دانشگاه اوهایو که با زنان باردار کار می‌کند: «ما آن چیزی هستیم که می‌خوریم و آن چیزی که می‌خوریم مستقیما روی جنین اثر می‌گذارد. درواقع انتخاب‌های غذایی مادر در دوران بارداری می‌تواند برای یک عمر سلامت فرزند شما را تحت تاثیر قرار دهد.»
اگرچه پیروی از رژیم غذای متعادل، متنوع و متناسب یا رژیمی که آنقدر خوب باشد که بتواند به شما در کنترل تهوع‌های صبحگاهی کمک کنید، کلید تغذیه سالم در بارداری است، اما غذاهایی وجود دارد که باید برای حفظ سلامت خودتان و جنین از مصرف آنها در دوران بارداری خودداری کنید.

خوردن بعضی ماهی ‌ها در بارداری ممنوع است

بعضی از ماهی‌ها مانند مارلین، ماهی تن و... حاوی جیوه بالایی هستند که خانم‌های باردار باید از قرار گرفتن در معرض آن در این دوران خودداری کنند. جیوه به سیستم عصبی جنین آسیب می‌رساند و می‌تواند منجر به بروز اختلالات حرکتی و روانی شود. البته معنایش این نیست که شما باید در دوران بارداری دور همه ماهی‌ها را خط بکشید و خودتان را از این منبع مهم پروتئین، فسفر و اسیدهای چرب ضروری محروم کنید بلکه کافی است سراغ آن دسته از ماهی‌هایی بروید که جیوه کمی دارند از جمله سالمون و ساردین.

گوشت‌ دودی شده در بارداری ممنوع!
گوشت‌های دودی شده می‌توانند حاوی باکتری لیستریا باشند که منجر به بروز نوعی بیماری به نام لیستریوزیس می‌شود. از علائم این بیماری می‌توان به تب، سردرد، خشک و سفت شدن گردن و همچنین اسهال اشاره کرد. لیستریا به طور ویژه برای خانم‌های باردار خطرناک است زیرا می‌تواند منجر به سقط جنین، مرده‌زایی، زایمان زودرس یا بروز عفونت‌های مرگ‌آور در نوزاد شود. بنابراین اگر نمی‌توانید بدون گوشت زندگی کنید، یادتان باشد که سراغ غذاهای خانگی خوب پخته شده بروید.

در بارداری پنیر پاستوریزه نشده نخورید

اگر نمی‌دانید که پاستوریزاسیون دقیقا به چه معنی است باید بدانید که منظور از این فرایند گرما دادن به ماده غذایی تا درجه حرارتی است که عوامل بیماری‌زای موجود در آنها از بین برود. اغلب پنیرهایی که در حال حاضر فروخته می‌شوند، تحت این فرایند قرار می‌گیرند ولی بعضی از پنیرهای نرم هم هست که پاستوریزه نشده‌اند و متأسفانه احتمال بسیار زیادی وجود دارد که این پنیرها نیز حاوی لیستریا باشند که بازهم سلامت شما و جنینتان را تهدید می‌کند. درباره هفته هفتم بارداری در اینجا بخوانید.

تخم مرغ خام برای حامله ها ممنوع!

وجود سالمونلا در تخم مرغ خام یک تهدید جدید است و به خاطر داشته باشید که فقط خود تخم مرغ نیست که باید در پختنش دقت کنید بلکه باید حواستان به مواد غذایی حاوی تخم مرغ از جمله سس سزار، بعضی نوشیدنی‌ها، بعضی بستنی‌های خانگی و... نیز باشد.

گوشت‌ خام در حاملگی منبع آلودگی است
سوشی، استیک خون آلود و نیمه خام و... می‌توانند آلوده به میکروبی به نام سالمونلا باشند. سالمونلا فقط در ایالات متحده آمریکا سالانه 1.2 میلیون نفر را بیمار می‌کند، 23000 نفر را روانه بیمارستان کرده و باعث مرگ و میر بیش از 450 نفر در سال می‌شود. علائم بیماری ناشی از سالمونلا شامل اسهال، تب و دل پیچه و کرامپ عضلات شکم است. خانم‌های باردار واکنش شدیدی به عفونت سالمونلایی نشان می‌دهند و این باکتری به خودی خود می‌تواند روی جنین هم اثر بگذارد. از آنجا که سالمونلا باعث بروز اسهال شدید می‌شود در نتیجه ممکن است باعث بروز انقباضات رحمی پیش از موعد شود.

غذاهای دریایی خام برای باردارها قدغن است

مانند گوشت‌های دودی شده، غذاهای دریایی خام نیز ممکن است آلوده به میکروب لیستریا باشند. بنابراین اگر عاشق ماهی یا میگو هستید سعی کنید آن را خوب بپزید تا در معرض بیماری قرار نگیرید.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لیست غذاهای ممنوعه در بارداری، لازم است بدانید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..