تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مصرف ال دی بعد از رابطه، امکان داره؟

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: ایا می شود بعد از پایان پریود یعنی مثلا امروز تموم شده فردا رابطه داشته باشیم و یک ساعت بعد از نزدیکی قرص ال دی استفاده کرد و هرشب سر یک ساعت معین شبی یک عدد قرص مصرف کرد تا تمام شود کامل قرص ها. ایا اینجوری از بارداری جلوگیری می شود؟ من همینجوری مصرف کردم و قصد بارداری هم ندارم استرس گرفتم یک سری هم عوارض قرص ها رو بدنم ظاهر شد مثل سینه درد که سه چهار روزی درد میکرد بعدش درست شد و حالا که قرص هام 2 روزه تمام شده من درد سینه باز دارم که شبیه همان درد هنگام پریودیست چون همیشه من اینطوری میشدم قبل پریود
 

پاسخ دکتر فریبا الماسی، متخصص زنان، استاد دانشگاه و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی:

1- اولین بسته قرص را باید در روز 5 اول قاعدگی شروع کند.
2- هرشب یک عدد قرص را در ساعت مشخصی میل کند.
3- اگر یک شب مصرف قرص فراموش شد روز بعد 2 عدد قرص میل کند.
4- اگر دو روز مصرف قرص فراموش شد مثلا اگر شنبه و یکشنبه بود باید دوشنبه و سه شنبه هر روز 2 قرص مصرف شود.
5- در سیکلی که 2 روز مصرف قرص فراموش گردد دیگر قرص نمی تواند روش مناسبی برای پیشگیری باشد و باید از روش پیشگیری دیگری استفاده کرد.
6- فاصله بین دو بسته قرص حداکثر 7 روز است و اگر فاصله بیشتر شود ( 8 روز یا بیشتر ) دیگر قرص روش مناسبی برای پیشگیری در آن سیکل نخواهد بود. 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مصرف ال دی بعد از رابطه، امکان داره؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..