تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امام باقر (ع) بنیانگذار انقلاب فرهنگی در جامعه اسلامی بود

امام باقر (ع) بنیانگذار انقلاب فرهنگی در جامعه اسلامی بودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد در ویژه برنامه روز شهادت باقرالعلوم (ع) که امروز قبل از نماز ظهر در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، افزود:در دوران زندگانی باقرالعلوم (ع)، بنی امیه توان، اقتدار و اعتبار خود را از دست داده بود و مردم در انتظار حرکتی انقلابی و قیامی سیاسی بودند تا نظام اموی را ساقط کنند.


وی با بیان اینکه امام باقر (ع) انقلاب فرهنگی را در جامعه نشر و گسترش دادند،تصریح کرد: باقرالعلوم (ع) فعالیت فرهنگی را بر فعالیت‌های سیاسی ترجیح دادند و تلاش کردند تا افکار مردم را بیدار و آگاه کنند.


امام جمعه مشهد در پاسخ به این سوال که چرا امام پنجم شیعیان از ضعف و ناتوانی بنی‌امیه برای ایجاد انقلاب سیاسی و تغییر رژیم استفاده نکردند؟ گفت: ذهن‌های مردم در آن زمان آمادگی پذیرش این رویداد مهم را نداشت، چرا که آن‌ها رهبری دینی و سیاسی را از یک‌دیگر جدا می‌دانستند.


آیت الله علم الهدی با بیان اینکه در دوران پیامبر اکرم (ص) رهبری و مدیریت جامعه اسلامی در تمامی حوزه‌های دینی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و... بر عهده خودشان بود، افزود: بعد از رحلت حضرت محمد (ص) عناصر قدرت طلب، جدایی دین از سیاست را مطرح کردند، چرا که آن‌ها معتقد بودند برای اداره کشور باید کسی در راس قرار بگیرد که قدرت بیشتری داشته باشد.


وی تصریح کرد: امام محمد باقر (ع) با تشکیل جریان انقلاب فرهنگی با این عقیده‌های اشتباه مبارزه کرد و به مردم آموخت باید حجت خدا بر جامعه مسلط باشد تا عدالت دینی در کشور پیاده و اجرا شود.


عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دستگاه حکومتی بنی امیه درصدد این بود تا ذهن‌های مردم را به مسیر انحراف قبلی برگرداند، از این رو تلاش می‌کرد تا حضرت را به عرصه‌های سیاست، میدان رقابت و قدرت بکشاند و ثابت کند مدیریت مملکت با اندیشه قرآن و عبادت رابطه‌ای ندارد، اما در این زمینه نیز شکست خورد.


آیت الله علم الهدی افزود: امام پنجم شیعیان در مقام اصلاح فکری و اندیشه سیاسی مردم وارد شد و سیاست منهای دین را براندازی کرد، دشمنان که دیدند نمی‌توانند جلوی فعالیت‌های این امام بزرگوار را بگیرند با توطئه آن حضرت را شهید کردند.

انتهای پیام// ه.ز

امام باقر(ع) فعالیت های فرهنگی را بر فعالیت های سیاسی ترجیح دادند



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امام باقر (ع) بنیانگذار انقلاب فرهنگی در جامعه اسلامی بود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..