تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ناکارآمدی؛ مهمترین مشکل آموزش عالی کشور/ صندوق ۲۰۰ میلیارد تومانی برای جذب اعضای هیئت علمی

طهرانچیبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه آزاد با حضور علی اکبر ولایتی رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد، محمد مهدی طهرانچی سرپرست جدید دانشگاه عصر امروز در ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد برگزار شد.

محمد مهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد درباره تغییرات به وجود آمده در دانشگاه گفت: این تغییر در سطح بود و معاونان کار خود را همانند سابق انجام می دهند و درباره استان ها اگر متناسب با برنامه ها باشد آنها کار خود را انجام می دهند؛ هدف ما اجرای منویات رهبری برای اشتغال دانش بنیان و جوانان است.

وی ادامه داد: سال گذشته و در مرداد ماه رهبر را به عنوان رئیس دانشگاه آزاد برگزیدیم و امروز این مسئولیت بر روی دوش من قرار گرفت، سامانه های فرهنگی جلوتر از اقتصادی است و لازم است تغییر شتابان جهت تحولات هیئت امنا پیش رود.

ایران جز ۱۰ کشور اول دارای دانشجو در دنیاست

وی با بیان اینکه چند برنامه جدید علمی در استان تهران شروع شده و آماده پیاده سازی است، اظهار کرد: تحصیلات تکمیلی نظام محور جلو می‌رود و البته دانشگاه قرار نیست کار اقتصادی انجام دهد، با به حرکت در آوردن نوآوری اجتماعی شبکه بزرگ دانشگاه آزاد را در خدمت اقتصاد و اشتغال دانش بنیان حرکت دهیم.

سرپرست جدید دانشگاه آزاد با اشاره به جذب هیئت علمی اظهار کرد: این کار از زمان رهبر شروع شده و در هیئت مرکزی جذب برای به کار گیری نخبگان علمی در دانشگاه آزاد اقدام خواهیم کرد.

طهرانچی تصریح کرد: مهمترین مشکل آموزش عالی کشور نا کارآمدی آن است؛ ایران جز ۱۰ کشور اول دارای دانشجو در دنیاست اما اگر با رویکرد جدید اقدام نکنیم نمی‌توان امید را به جوانان برگرداند.

وی ادامه داد: اعتراضاتی که جوانان در کنکور نشان می دهند نشان از همین ناکارآمدی است؛ برای مثال می‌بینیم که دانش آموزان در رشته تجربی با ظرفیت کم تحصیل می‌کنند اما در رشته ریاضی و انسانی نمی آیند.

رهبر در هیئت امنای دانشگاه آزاد باقی خواهند

سرپرست جدید دانشگاه آزاد با بیان اینکه معتقدم اصلاحات از دانشگاه آزاد باید شروع شوند، گفت: دانشجویان در این دانشگاه هزینه کرده اند و به همین دلیل می توانند سبب کارآمدی در دانشگاه شوند.

طهرانچی درباره ماموریت دانشگاه آزاد در دوره جدید اظهار کرد: با توجه به مصوبه هیئت امنا قرار شد، در عرض ۳ هفته برنامه راهبری را آماده می کنم تا حرکت خوبی برای توسعه دانشگاه داشته باشیم.

سرپرست جدید دانشگاه آزاد درباره اصلاح ساختار هیئت علمی در دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد باید از دستاورد جوانان علمی استفاده کند زیرا آن ها این ظرفیت را دارند که جذب هیئت علمی شوند.

وی ادامه داد: در بودجه امسال برای واحدهایی که با مسئله مالی مواجه هستند صندوق ۲۰۰ میلیارد تومانی را در نظر گرفته ایم تا بتوانند اعضای هیئت علمی را جذب کنند. فرهاد رهبر در هیئت امنای دانشگاه آزاد باقی خواهند ماند و روسای جدید علوم تحقیقات و دانشگاه آزاد تهران به زودی مشخص خواهند شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ناکارآمدی؛ مهمترین مشکل آموزش عالی کشور/ صندوق ۲۰۰ میلیارد تومانی برای جذب اعضای هیئت علمی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..