جلسهی شورای عالی هماهنگی اقتصادی در روز شنبه تشکیل شد و ساختار، اهداف و ماموریتهای ستاد اطلاعرسانی و تبلیغات اقتصادی را مصوب کرد.
در جلسهی شورای عالی هماهنگی اقتصادی به ریاست رییسجمهور، به موضوع مقابله با هرگونه جنگ روانی و التهابآفرینی در بازار و اقتصاد کشور پرداخته شد.
شورای عالی هماهنگی اقتصادی همچنین در راستای تنظیم بازار و نظارت موثر بر قیمت و نحوهی عرضهی کالاها و خدمات، وزارت صنعت، معدن و تجارت را به اقدامات زیر مکلف کرد:
تقویت و تجهیز ستاد سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان، اطلاعرسانی گسترده قیمت کالاها و مقررات عرضه در فروشگاهها با استفاده از سامانهی اطلاعرسانی فراگیر برای دسترسی بر خط مردم و سازماندهی استفاده از نظارت مردمیبهرهگیری از شبکه نظارتی اتاق اصناف و اتحادیههای صنفیتقویت و حمایت از انجمنهای حمایت از حقوق مصرفکننده در سطح ملی و استانی میشودبر اساس مصوبهی دیگر شورای عالی هماهنگی اقتصادی مقرر شد تا کلیهی عرضهکنندگان کالاهایی که ضرورت اطلاعرسانی آنها توسط وزارت صمت اعلام میشود، اعم از تولیدکنندگان، واردکنندگان و توزیعکنندگان، موظفند طبق مقررات این وزارت نسبت به تطبیق قیمت با ضوابط قیمتگذاری مصوب «هیات تعیین و تثبیت قیمتها» و ثبت آن بهصورت خوداظهاری در سامانهی فراگیر الکترونیکی اقدام و قیمت را بهصورت برچسب و قابلنظارت، بر کالاها نصب کنند.