تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اثرات معجزه آسای سیر برای مو

اثرات سیر برای رشد مو ها  خواص سیر برای مو

خواص سیر برای مو

شاید کمی غیر باور باشد که سیر چه تاثیری می تواند در رشد و تقویت موها داشته باشد گیاهی که همه از بوی آن فراری هستند . اما با کمی تحقیق و پژوهش می توان به خواص گوناگون این گیاه پی برد.پس سعی کنیم با این گیاه کوچولو کمی رابطه دوستی برقرار کنیم .یهودیان یونانیان و رومیان در زمانهای قدیم سیر را به عنوان نوشدارو مصرف می کردندو قابل توجه این است که پرمصرف ترین کشور در سیر، چین است و مصرف سیر باعث شده که  موارد سرطانی در بین مردماین کشور به ندرت دیده می شود.ما در بخش مد و ریبایی نسیم فان به خواص سیر برای تقویت مو می پردازیم.

خواص دارویی سیر 

سیر سرشار از فولیک اسید، ویتامین C، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و مقدار کمی روی و ویتامین‌های ب۱ ب۲ و ب۳ است. سیر یک آنتی‌بیوتیک طبیعی، ضد قارچ و ضد ویروس قوی است، سیر حاوی پتاسیم و ژرمانیوم دو ماده معدنی که موجب بهبود سلامتی می‌شوند می‌باشد. ترکیب سولفوری خود به ویژه آلیسین معروف است که اینها مواد شیمیایی گیاهی اصلی هستند که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به عنوان یک آنتی‌بیوتیک طبیعی عمل می‌کنند.

گوگرد موجود در سیر باعث استحام موها میشود.گوگرد در ساخت کراتین در رشد موها نقش اساسی دارد.

خاصیت ضد قارچی و ضد میکروبی سیر از ایجاد شوره سر جلوگیری می‌کند.

برای رشد و تقویت موها ویتامین E یک امر ضروری است که سیر بخاطر داشتن سلنیوم از شکنندگی موها جلوگیری می کند.

خواص سیر برای مو

خواص سیر برای مو

سولوفور و سلنیوم موجود در سیر می­‌تواند به تقویت ساختار ساقه مو کمک کند، به این معنی که نه تنها به پرکردن مجدد جای موی ریخته شده کمک می­‌کند بلکه می­‌تواند موهای فعلی را هم تقویت کند.

سیر با داشتن انواع ویتامین های B باعث تقویت جریان خون می شود و از ریزش مو وو طاسی سر جلوگیری می کند.

در سیر می توان به وفور مواد معدنی مثل آهن ،مس پیدا کرد. لازمه رشد و تقویت موها مواد معدنی هستند پس سیر گزینه خوبی برای رشد سریع موها می باشد.

کلسیم موجود در سیر باعث تقویت و استحکام موها می شود.

برای سلامتی تار موها به منگنز نیاز است که این نوع ویتامین را نیز به احتی می توان در سیر یافت

پس با این همه خواص، سیر گزینه بسیار خوبی برای رشد تقویت و درمان ریزش آن می باشد.

خواص سیر برای مو

خواص سیر برای مو

ماسک آب سیر و عسل برای رشد موها 

براین تهیه این ماسک از ۸حبه سیر استفاده می کنیم و به وسیله دستگاه پرس سیر آب حبه های سیر را می گیریم .حدود یک قاشق چایخوری می توان آب از سیر های پرس شده بدست آورد.آب سیر را با همین مقدار عسل مخلوط  می کنیم .مواد به دست آمده را به پوست سر و موها بمالیدو به مدت ۲۰دقیقه منتظر بمانید.سپس با آب ولرم بشویید.

این کار را می­‌توانید دو یا سه بار در هر هفته یا هر چند بار که می­‌خواهید انجام دهید.

نکته لازم : آب سیر خالی به دلیل داشتن اثر خیلی قوی، هنگامی که به تنهایی استفاده شود، به پوست‌تان آسیب می­‌رساند. به همین دلیل، مخلوط کردن سیر با عناصر دیگر برای کاهش آسیب پوست سر اهمیت دارد.

خواص سیر برای مو

خواص سیر برای مو

ماسک آب سیر و روغن نارگیل برای ریزش مو 

به روشی که در بالا گفته شد آب سیر را گرفته و با یک قاشق چایخوری روغن نارگیل مخلوط کرده و سپس مخلوط را بر روی پوست سر خود ماساژ دهید.به مدت ۲۰دقیقه منتظر بمانید و سپس با آب ولرم آب کشی نماید .این ماسک را می توان هفته ای دو تا سه مرتبه برای درمان ریزش مو انجام دهید

روش دوم : روش گرفتن روغن سیر

یک حبه سیر را ریز خرد کنید.آن را در روغن نارگیل گرم غوطه‌ور کنید.بگذارید این مخلوط یک یا دو هفته بماند.می‌توانید آن را در یخچال بگذارید.روغن را صاف کنید.از این روغن روی موهای‌تان استفاده کنید

نکته لازم : روغن سیر با روغن اسانسی سیر فرق می­‌کند. پس آن را با هم اشتباه نگیرید. روغن اسانسی سیر بسیار قوی است و می­تواند باعث ایجاد آسیب جدی شود اگر به­‌عنوان مرهم مو استفاده شود و به خوبی رقیق نشده باشد. لطفاً برای درمان پوست سرتان از روغن حاصل از سیر خیسانده شده استفاده کنید نه از روغن اسانسی سیر.

خواص سیر برای مو

خواص سیر برای مو

ماسک سیر تقویت و افزایش رشد مو

سیر دارای مقادیر زیادی آلیسین است که از ریزش مو جلوگیری کرده و باعث تقویت و افزایش رشد مو می شود.مقداری روغن سیر (که طرز تهیه آن در بالا گفته شد ) را بر روی موها و پوست سر ماساژ دهید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند سپس با آب گرم و شامپو بشویید.

ماسک سیر  درمان شوره سر

روغن سیر دارای خواص ضد قارچی است بوده و می تواند برای درمان شوره سر مفید باشد.قدری روغن سیر را به آرامی بر روی موها و پوست سر بمالید و بگذارید یک شب بماند و روز بعد آن را با شامپو بشویید.یادتان باشد سیر، روغن سیر، یا آب سیر می‌تواند در برخی افراد حساسیت ایجاد کند. اگر پوست تان حساس است باید آن را با مواد دیگری رقیق کنید.

ماسک سیر  برای تقویت و رشد ابرو

سیر به رشد ابروها کمک می کند، ولی با سوزش فراوان همراه است، روش استفاده آن به این صورت است که، سیر را از وسط نصف کرده و کمی فشار دهید تا آب بیاندازد و بعد به موهای ابروی تان بمالید و آن ها را شانه کنید و بگذارید به مدت چند ساعت بماند.

خواص سیر برای مو

خواص سیر برای مو

ماسک سیر برای درمان موخوره 

هنگامی که سیر را  با روغن‌ها ترکیب‌ می شود،باعث نرمی موهایتان می شود،و از طرفی باعث کاهش آسیب های محیطی به موهایتان می شود و موخوره موهایتان را کاملا از بین می برد.

۱۰ حبه سیر درشت،۴ قاشق غذاخوری روغن زیتون، فنجان روغن نارگیل،۱ قاشق غذاخوری روغن جوجوبا، ۴ قطره روغن درخت چای، حوله گرم

پوست سیر ها را می وآن ها را  در غذاساز می ریزیم  تا خمیر نرمی به‌دست آید. روغن زیتون را به خمیر اضافه‌کرده و چند دقیقه دیگر در غذاساز بگذارید. تکه‌های سیر را با یک صافی از روغن زیتون سیردار جداکنید. روغن را در شیشه بریزید. بقیه مواد را در این شیشه بریزید و خوب هم‌بزنید. ۲-۳ قاشق غذاخوری از این ترکیب روغنی برداشته و بر پوست سر و موی‌تان بگذارید. بر نوک موهای‌تان تمرکزکنید چر ا که آنها آسیب‌دیده‌ترین قسمت هستند. وقتی همه موهای‌تان با روغن پوشانده‌شد، سرتان را با یک حوله گرم ببندید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند. موهای‌تان را با یک شامپوی غیرسولفاته ملایم بشویید. به موهای‌تان نرم‌کننده بزنید. اجازه‌دهید موی‌تان خشک شود

گروه مد و زیبایی نسیم فان 

مطالب متنوع دیگر

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (هنوز هیچ امتیازی ثبت نشده)
Loading...



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اثرات معجزه آسای سیر برای مو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..