تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هیچ مسئله‌ای در قرآن به اندازه ولایت مهم نیست

هیچ مسئله‌ای در قرآن به اندازه ولایت مهم نیستبه گزارش ایکنا؛ آیت‌الله محمد مومن، عضو فقهای شورای نگهبان امروز 28 مردادماه در دیدار با اعضای ستاد بازسازی واقعه غدیر با اشاره به آیه شریفه «يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ»(67 مائده) گفت: این آیه بیانگر آن است که ولایت امیرالمومنین(ع) کاری نبود که خود پیامبر از جانب خودش دستور داده باشد، بلکه پیامبر مجری امر خدا بود.

وی افزود: خداوند با تاکید به پیامبر فرمود که آنچه بر تو نازل شده ابلاغ کن و اگر این کار را نکنی رسالتت را انجام نداده‌ای؛ البته آیه نفرموده که چه چیزی را ابلاغ کن ولی از آن معلوم می‌شود که این مسئله بسیار اهمیت داشته و امری از جانب خدا بوده که ارزش آن برابر با ارزش رسالت پیامبر است.

مومن با بیان اینکه رهبران و پادشاهان همواره تمایل دارند تا در اواخر حیات خود، فردی را به جانشینی خود برگزیدنند که اهداف آن را تحقق ببخشد تصریح کرد: در اینجا تنها و تنها مسئله اطاعت از امر خدا و انجام خواسته الهی در میان است و پیامبر از ناحیه خود و برای خود این کار را نکرده است.

عضو فقهای شورای نگهبان اظهار کرد: بالاترین ارزش برای هر کاری این است که منتسب به خداوند باشد و مسئله غدیر چنین چیزی است.

مومن بیان کرد: اینجا مسئله تعیین سرپرست از جانب خداوند مطرح است که اهمیت ولایت امر را نشان می‌دهد و خداوند می‌فرماید امروز که مسئله ولایت امر اعلام و علی(ع) رهبر مسلمین شد دین بر شما کامل شده است و اگر سرپرستی امیرالمومنین(ع) نباشد دین بر شما کامل نخواهد بود.

عضو فقهای شورای نگهبان عنوان کرد: امروز هم ولایت فقیه در تداوم مسیر ولایت امیرالمومنین(ع) و ائمه(ع) است؛ ولایتی که به فقیه جامع الشرائط می‌رسد و همه باید تابع این ولایت باشند.

عضو فقهای شورای نگهبان بیان کرد: در قرآن و اسلام به هیچ چیزی به اندازه مسئله ولایت توجه نشده است و نباید آن را کاری پیش پا افتاده بدانیم.

وی با تاکید بر اینکه اسلام با ولایت کامل می‌شود اظهار کرد: ولایت مسئله‌ای است که اگر مردم پایبند باشند دینشان کامل می‌شود البته ولایت برخاسته از اراده خدا نه ولایت هر کسی که عنوان ولایت برای خود جعل و مردم را به زور به سمت خود می‌کشاند.

انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هیچ مسئله‌ای در قرآن به اندازه ولایت مهم نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..