تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چند پروژه همزمان با هفته دولت در حاشیه شهر مشهد افتتاح می‌شود

استاندار خراسان رضوی در پاسخ به خبرنگار ایکنا؛

افتتاح چند پروژه عمرانی و اقتصادی همزمان با هفته دولت در حاشیه شهر////////////////  یا ////////////////نیازمند مدیریت واحد کشوری برای حل مسایل هستیم

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، صبح امروز، 28 مرداد ماه، در نشست خبری تبیین برنامه‌های سازمان‌ها در هفته دولت اظهار کرد: هفته دولت امسال از تاریخ 28 مرداد الی 8 شهریور ماه خواهد بود.

وی با بیان اینکه امسال هفته دولت همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است، ادامه داد: امسال هفته دولت با عنوان شفافیت، پاسخگویی و کارآمدی نامگذاری شده است، لذا باید از این فرصت مغتنم در جهت اطلاع رسانی به مردم بهره ببریم.

رشیدیان با تأکید بر اینکه اطلاع رسانی نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت خوب رسانه‌هاست، گفت: امیدواریم از این ظرفیت در استان به خوبی استفاده شود. همچنین امروز سالروز کودتای آمریکایی 28 مرداد است که یکی از تجربه‌های تلخ برای ملت ماست و یکی از سندهای تاریخی در جنایت و ظلم آمریکا در امور داخلی کشور محسوب می‌شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه باید از این روزهای تاریخی درس بگیریم، عنوان کرد: در دهه فجر گزارش‌هایی را در خصوص تغییر و تحولاتی که در کشور رخ داده به مردم ارائه خواهد شد، لذا در استان نیز تغییراتی که در حوزه‌های مختلف ایجاد شده را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

وی با بیان اینکه امسال در راستای سال دوم برنامه ششم بودجه جمهوری اسلامی، دولت برای موضوعات مختلف اولویت‌هایی را مشخص کرده است، عنوان کرد: اولویت‌های مختلفی در مورد اشتغال، تولید، طرح‌های اشتغال روستایی، ترمیم و احیای بافت‌های فرسوده و... را خواهیم داشت.

دهک‌های پایین جامعه در اولویت هستند
رشیدیان با تأکید بر اینکه اولویت ما در استان استحکام و مقاوم سازی خانه‌های روستایی با توجه به شرایط استان خراسان رضوی است، تصریح کرد: با خروج آمریکا، تحریم‌های جدید و تکان‌هایی که به خاطر این موضوع به اقتصاد ما وارد شد، شاهد عدم تعادل در شرایط اقتصادی هستیم که با همکاری همه قوا به راهبرد جدیدی خواهیم رسید که در این راهبرد دهک‌های پایین جامعه در اولویت بیشتری هستند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه همزمان با هفته دولت در استان از 1544 پروژه عمرانی، اقتصادی با مجموع اعتبار ۱۴ هزار و ۵۳۲ میلیارد ریال بهره برداری می شود، افزود: این تعداد طرح با طرح‌های افتتاحی هفته دولت سال گذشته تقریبا برابری می کند.

وی با اشاره به سفر استانی رئیس جمهور به خراسان رضوی گفت: طی این سفر تعداد 436 پروژه با اعتباری بالغ بر 41 هزار و 633 میلیارد ریال به بهره برداری رسید که با پروژه‌ها افتتاحی در هفته دولت در مجموع به 1980 پروژه با اعتبار هزینه شده 56 هزار و 165 ریال می‌رسد.

رشیدیان با تأکید بر اینکه پروژه‌های افتتاحی در هفته دولت امسال مربوط 87 دستگاه اجرایی استان است، اضافه کرد: این پروژه‌ها مربوط به 43 دستگاه و 44 شهرداری است. از این تعداد 293 پروژه از محل اعتبارات ملی به میزان 4202 میلیارد ریال تامین هزینه شده و65 پروژه نیز از محل اعتبارات ملی استانی به میزان 378 میلیارد ریال و 606 پروژه نیز از محل اعتبارات استان به میزان 1143 میلیارد ریال اجرایی شده و به انجام رسیده است.

بیشترین پروژه های افتتاحی در بخش صنعت است 
وی با اشاره به اینکه از نظر اعتباری بیشترین پروژه‌ها مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت با 3859 میلیارد ریال است، ادامه داد: اداره کل ارتباطات و زیرساخت با 1408 و نیز اداره کل راه و شهرسازی با 1706 میلیارد ریال در رتبه‌های بعدی از نظر تعداد پروژه‌ها هستند. 

رشیدیان بیشترین تعداد پروژه‌های افتتاحی را نیز متعلق به سازمان جهاد کشاورزی با 278 پروژه، شرکت توزیع نیروی برق استان با 166 پروژه و توسعه و تجهیز مدارس استان با 98 پروژه دانست و گفت: از نظر اعتباری شهرستان‌های مشهد با 3256 میلیارد ریال، سرخس با 1938 میلیارد ریال و چناران با 1529 میلیارد ریال دارای بیشترین اعتبار هزینه شده در پروژه‌های افتتاحی هستند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه بالاترین آمار پروژه‌های افتتاحی با 150 پروژه مربوط به شهرستان قوچان است، عنوان کرد: شهرستان های مشهد با 140 و سبزوار با 101 پروژه در ردیف‌های بعدی قرار می گیرند.

وی بیشترین حجم پروژه‌های افتتاحی را مرتبط با وزراتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، نیرو، راه و شهرسازی به ترتیب با اعتبار 3896 و 2273 و 1976 میلیارد ریال دانست و عنوان کرد: کل پروژه‌های کلنگ زنی 202 پروژه است که دهیاری‌های سطح استان با 117 پروژه دارای بیشترین طرح کلنگ زنی در استان هستند.

رشیدیان در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص تعیین تکلیف صندوق‌های قرض الحسنه عنوان کرد: صندوق‌های قرض الحسنه با هدف همدلی و همکاری با افرادی که مشکل مالی دارند، شکل گرفته است ولی در برخی از موارد هنگامی که این صندوق‌ها از حیطه کاری خود خارج شده و وارد بر مرحله سودآوری می‌شوند، مشکلات عدیده‌ای را برای مردم به وجود می‌آوردند، لذا برای تعیین تکلیف منتظر دستورات بانک مرکزی نسبت به ادامه فعالیت اینگونه صندوق‌ها هستیم.

استاندار خراسان رضوی در خصوص انتقال آب از دریای عمان به مشهد بیان کرد: در مورد همه موارد همیشه یک عده مخالف و یک عده موافق هستند و هر کدام نیز استدلال‌های خاص خود را دارند لذا باید در این خصوص تصمیم منطقی گرفته شود.

افتتاح چند پروژه عمرانی و اقتصادی همزمان با هفته دولت در حاشیه شهر////////////////  یا ////////////////نیازمند مدیریت واحد کشوری برای حل مسایل هستیم

وی با بیان اینکه کلیات این طرح به تصویب رسیده است، ادامه داد: باید کارهای اجرایی آن را نیز شروع کنیم. کارهای مطالعاتی گسترده‌ای در خصوص تأمین آب خراسان رضوی در سه قسمت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت انجام شده است.

رشیدیان با بیان اینکه باید از ظرفیت پساب شهری استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: اصلاح شبکه‌های آب رسانی، ایجاد مخزن‌های آب، مشارکت در ایجاد تصفیه خانه‌ها، مدیریت کلان آب استان و... از جمله برنامه‌هایی است که برای مدیریت آب استان خراسان رضوی تدارک دیده شده است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه نیازمند مدیریت واحد کشوری هستیم، گفت: نگاه منطقه‌ای سم است؛ باید برای حل مسایل کشوری مدیریت واحدی در کشور داشته باشیم لذا با اعتماد به مسئولان مربوطه کشور را از مشکلات نجات خواهیم داد.

وی با بیان اینکه انتقال آب از دریای عمان یک ضرورت است، افزود: این ضرورتی است که برای نسل‎های بعدی ما بسیار مهم و قابل اهمیت است. در سه ماه اول سال در کار گروه اشتغال رقمی حدود 24 هزار شغل در حوزه‌های صنعت معدن و تجارت، ساختمان سازی و... به وجود آمده است، عنوان کرد: با توجه به 263 هزار بیکاری که در استان وجود دارد، این رقم نشان دهنده تلاش بیشتر در زمینه ایجاد اشتغال است که با توجه به استعدادهای خوبی که در استان وجود دارد می‌توان امیدوار بود که این رقم کاهش چشم‌گیری داشته باشد.

استاندار خراسان رضوی با تأکید بر اینکه در سه سال اخیر مبلغی حدود 1300 میلیارد تومان در حاشیه شهر هزینه شده است، گفت: حدود 58 پروژه فعال در حاشیه شهر در حال تکمیل است که امسال در هفته دولت نیز پروژه‌های مدارس، سالن ورزشی، مرکز بهداشت و چند پروژه دیگر افتتاح خواهند شد.

وی با بیان اینکه تمام تلاش دولت برای حل مسایل و مشکلات جامعه است، ادامه داد: همچنین تمام تلاش همکاران من در استان نیز برای حل مشکلات مردم به کار گرفته شده است ولی برخی از افراد که به دنبال سود جویی هستند با اقدامات نظارتی و برخورد قضایی و بازرسی‌های انجام شده با آنان برخورد خواهد شد.

رشیدیان با اشاره به اینکه با کشف و کنترل انبارهای احتکار شده به زودی کالاها به بازار روانه خواهد شد، عنوان کرد: در شرایطی که تکانه‌های اقتصادی به روی مردم فشار آورده است تمام تلاش ما برای حمایت از دهک‌های پایین است تا کشور از این دوره شرایط بد اقتصادی خارج شود.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه باید زمینه همدلی و همکاری را در بین مردم به وجود بیاوریم، ادامه داد: باید با ایجاد همدلی در بین مردم این احساسی که به فکر هم نوع خود باشند را در آنان به وجود بیاوریم. 
 
وی با اشاره به اینکه در خصوص کالاهایی همانند برنج، شکر، آرد، روغن در انبارهای کنترل شده تا یک سال موجودی داریم، عنوان کرد: در حال کنترل قیمت میوه و تره بار نیز هستیم. از ابتدای سال حدود 116 میلیون دلار برای 20 طرح جذب سرمایه گذاری خارجی داشته‌ایم. ظرفیت‌های خوبی در استان خراسان رضوی اعم از وجود بارگاه علی ابن موسی‌الرضا(ع)، وضعیت جغرافیایی و... برای جذب سرمایه گذاری خارجی وجود دارد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه استان حدود 90 میلیارد دلار صادرات از بازارچه دوغارون داشته‌، گفت: رشدی حدود 248 درصدی صادرات در بازارچه دوغارون حاکی از شرایط خوب صادارات در این بازارچه است که باید مدیریت شود.

انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چند پروژه همزمان با هفته دولت در حاشیه شهر مشهد افتتاح می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..