تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زندانی شدن مهندس مایکروسافت به جرم مشارکت در اخاذی از کاربران

مهندس شبکه سابق به جرم ارتباط تنگاتنگ با پولشویی درآمدهای « باج افزار روتون » به ۱۸ ماه زندان محکوم شده است.

در سال های گذشته بدافزاری به نام روتون منتشر شده بود که پس از نصب روی پی سی فایل ها را رمزگذاری می کرد. در ادامه پیامی مبنی بر تخطی کاربر از قوانین فدرال و دانلود محتوای غیرقانونی نمایش داده می شد. بسیاری از کاربران پس از مشاهده این پیغام هشدار همراه با لوگوی پلیس فدرال جریمه درخواستی هکرها را پرداخت کرده اند. باج افزار روتون طراحان باج افزار روتون برای جلوگیری از رهگیری شدن از قربانیان می خواستند که پول را با استفاده از GreenDot MoneyPak پرداخت کنند و حالا وزارت دادگستری آمریکا یکی از مهندسان سابق مایکروسافت به نام Raymond Odigie Uadiale را در ارتباط با پولشویی این درآمدها مجرم شناخته شده است. دادستان پرونده در این باره می گوید:

آنها از روشی پیچیده برای پنهان کردن درآمدهای یک باج افزار دسیسه آمیز بهره برده اند. هکرها علاوه بر قربانی کردن کاربران، از نام سازمان های دولتی هم سواستفاده کرده اند.

این مهندس ۴۱ ساله وجوه موجود را در قالب دبیت کارت دریافت کرده و سپس با استفاده از پول دیجیتال «لیبرتی رزرو» موجودی را به حساب های خود و همدستش در بریتانیا منتقل کرده است.

بازرسان پرونده مبالغ منتقل شده توسط Uadiale را بالغ بر ۹۳ هزار دلار برآورد کرده اند. وی در بازه زمانی بین اجرای این جرایم تا زمان شناسایی و دستگیر شدن به عنوان مهندس شبکه در مایکروسافت مشغول به کار بوده است. دستیار دادستان این پرونده درباره جرایم این مهندس می گوید:

وی با برداشت مبالغ و پولشویی درآمدها نقشی حیاتی را در یک عملیات خلافکارانه بین المللی بازی کرده است. بررسی پرونده و رای دادگاه نشان دهنده تعهد وزارت دادگستری به تعقیب مجرمان سایبری و از بین بردن شبکه های پولشویی آنها است.

مایکروسافت از هرگونه اظهار نظر در این باره خودداری کرده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زندانی شدن مهندس مایکروسافت به جرم مشارکت در اخاذی از کاربران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..