تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استفاده گوگل از هوش مصنوعی برای خنک سازی دیتاسنترها

چند سال پیش گوگل سعی کرد خلاقیتی نو در پیش گرفته و از  هوش مصنوعی برای کنترل سیستم‌های خنک کننده‌ی دیتاسنتر‌هایش کمک بگیرد. این مسئله موجب می شد  که در مصرف انرژی صرفه جویی گردد و در عین حال درجه حرارت این دیتاسنتر‌ها نیز پایین بماند. حال ساکنین مانیتین ویو اعلام کرده اند که این طرح عملی شده و سیستم خنک کننده دیتاسنتر‌های این کمپانی توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شود.

همانطور که می‌دانید دیتا سنتر‌های گوگل، هزاران سرور مختلف از سرچ گوگل، جیمیل و یوتیوب را در خود جای داده‌اند. به همین دلیل این سرور‌ها همواره در حال فعالیت هستند و باید خنک شوند تا بتوانند عملکرد بدون نقصی برای سرویس‌های گوگل به ارمغان بیاورند.

بدین منظور کمپانی یادشده سعی کرد سیستم کنترل جدید و مناسبی طراحی کند تا بدین شکل در راستای صرفه جویی انرژی قدم بردارد.

در آن زمان شرکت گوگل تکنیک‌های جدیدی برای مصرف بهینه‌ی انرژی در سیستم های خنک کننده‌اش طراحی نمود و متوجه شد که اگر قرار باشد یک انسان، این تکنیک‌ها را بکار ببندد، لازم است زمان و تلاش زیادی صرف آن کند. به همین دلیل ساکنین مانتین ویو تصمیم گرفتند سراغ هوش مصنوعی بروند.

اکنون سیستم خنک کننده دیتاسنتر‌ گوگل به طور کلی در اختیار هوش مصنوعی قرار دارد اما عملکرد این سیستم توسط اپراتور‌ها مورد نظارت قرار می‌گیرد و آنها می‌توانند در مواقع مورد نیاز تغییراتی در سیستم خنک کننده ایجاد کنند.

به گزارش گوگل این سیستم جدید مبتنی بر هوش مصنوعی، چند ماهی است که کنترل سیستم‌های خنک کننده دیتاسنتر‌ گوگل را بر عهده گرفته و بدین شکل ۳۰ درصد در مصرف انرژی صرفه جویی کرده است. به همین دلیل کمپانی یادشده به دنبال ارتقای تکنیک‌های بکار رفته در این سیستم بوده تا میزان مصرف انرژی را بازهم کاهش دهد.

گوگل باور دارد که دیتاسنتر‌ها تنها تجهیزاتی نیستند که می‌توان از هوش مصنوعی برای کنترلشان استفاده کرد و امیدوارند از پتانسیل بالای سیستم جدید خود در دیگر تاسیسات صنعتی نیز استفاده کنند.

تماشا کنید: تلاش محقق ایرانی برای انتقال انرژی از فضا به زمین




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استفاده گوگل از هوش مصنوعی برای خنک سازی دیتاسنترها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..