تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




میزان مهاجرت پزشکان بیش از حد انتظار است

سلامت نیوز: معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی گفت: میزان مهاجرت پزشکان به ویژه پزشکان عمومی در ایران بیشتر از حد انتظار است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، علیرضا سلیمی روز یکشنبه در نشست خبری بدون اشاره به آمار تعداد پزشکانی که از کشور مهاجرت کرده اند، افزود: باید به این موضوع توجه شود؛ زیرا اگر اکنون شرایط شغلی برای این افراد فراهم نشود، در آینده وضعیت خوبی در انتظار آنها نخواهد بود.
علیرضا زالی رئیس کل سابق سازمان نظام پزشکی پیشتر در یک نشست خبری با بیان اینکه 11 هزار پزشک در چند سال اخیر شماره نظام پزشکی نگرفته اند،‌ گفته بود که این تعداد یا مهاجرت کرده اند یا طبابت نمی کنند و برخی از آنان هم شاید به دلایلی نمی خواهند که در سیستم وزارت بهداشت ثبت نام کنند.
زالی تاکید کرد: اینکه گفته می شود برخی پزشکان گمشده هستند، درست نیست زیرا نام آنان پس از دانش آموختگی به عنوان پزشک ثبت می شود اما به هر دلیلی شماره نظام پزشکی نگرفته اند، البته در مورد اینکه چه تعداد مهاجرت کرده اند هم آمار درستی در دست نیست.
سلیمی ادامه داد: اختلاف آماری میان سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت درباره پزشکان عمومی شاغل وجود دارد که این اختلاف حتی تا حدود 20 هزار نفر هم می رسد. تفکیک اینکه چند نفر مهاجرت کرده اند بسیار سخت است اما به طور کلی میزان مهاجرت افزایش یافته است.
وی درباره استفاده از دستگاه کارتخوان در مطب پزشکان نیز گفت: این دستگاه تاثیر خاصی در کار پزشکان ندارد و اینکه برخی می گویند دستگاه کارتخوان در پرداخت مالیات نقش دارد، درست نیست و در عدد مالیات پرداختی پزشکان نقشی نداشته است.
معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی افزود: اینکه فرار مالیات را به کارتخوان ربط دهیم، درست نیست و تاکنون نامه ای از سوی مردم برای داشتن مشکل کارتخوان ها به نظام پزشکی ارسال نشده است. اینکه حدود 10 تا 15 درصد از مطب ها کارتخوان ندارند آماری است که نمی شود آن را تایید کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «میزان مهاجرت پزشکان بیش از حد انتظار است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..