تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برگ برنده سودآوری در دستان "&a

ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که صنایع فلزی نماد پیشرفت و صنعتی بودن کشورهاست و در طول برنامه‌های توسعه اقتصادی، توسعه صنایع فلزی از اهمیت خاصی برخوردار بوده است. در این میان، صنایع فلزات غیرآهنی، همچون آلومینیوم، مس، سرب، روی، طلا به لحاظ رقابتی بودن همواره جذابیت خاصی دارند.از این رو شرکت های بورسی قرار گرفته در این گروه نیز ، از مهمترین گروه های بورسی به شمار می روند.

پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، به رسم دو گزارش پیشین خود، این بار به بررسی عملکرد این صنعت مهم (صنایع فلزات غیرآهنی)، در سال 96 و بررسی برنامه های سال جاری آن ها پرداخته است.

بررسی ها نشان می دهد، افزایش قیمت جهانی در کالاهایی نظیر مس ، روی، آلومینیوم به عنوان یک اهرم مهم در سود دهی این شرکت ها نقش داشته است. همچنین عمده دلیل افزایش سودآوری آن ها در افزایش تولید و صادرات بوده است. با این حال این شرکت ها ، امسال نیز با چیدمان دقیقی در پروژه ها تلاش میکنند مسیر سال گذشته را ادامه دهند. گواه این نکته نیز عملکرد 4 ماهه ابتدای سال بسیاری از این نماد هاست ، که موفقیت آمیز نشان میدهد.

 

حرکت روبه جلو در "فاسمین"

شرکت کالسمین در میان شرکت های تولید کننده فلزات گران بهای بورسی، بیشترین تعدیل مثبت را در سال 96 داشته و کارنامه درخشانی را برای سهامداران خود به ارمغان آورده است. 

بنابر آمارها، سود حاصل از هر سهم این شرکت در سال گذشته مبلغ 1199 ریال بوده است، که این رقم نسبت به سال 95 تعدیل مثبت 141 درصدی داشته است. این شرکت همچنین در مجمع سالانه مبلغ 600 ریال سود به ازای هر سهم میان سهامداران تقسیم کرد.

"فاسمین" تولید کننده کنسانتره روی، سرب و شمش روی است و شرکت هایی نظیر مجتمع ذوب و احیاء قشم، تولید روی بندرعباس، اسیدسازان زنجان، صنعت روی زنگان و آلفا ماشین پویا را در اختیار دارد. سهامدار عمده کالسیمین ، شرکت توسعه معادن روی با مالکیت ۵۷٫۳ درصدی سهام است.

به استناد صورتهای مالی این شرکت، ظرفیت اسمی "فاسمین" تولید 75هزار تن کنسانتره روی پخته، 210 هزار تن کنسانتره روی خام، 35هزار تن کنسانتره سرب و 68هزار تن شمش روی و 114هزار تن اسید سولفوریک است.

این شرکت برای تامین محصول نیازمند به تامین خاک است، برهمین اساس تامین خاک و کاهش عیار خاک دریافتی از مهمترین چالش های سال های اخیر کالسیمین مطرح است.

در مجمع سالیانه که با استقبال بسیار خوب سهامداران برگزار شد، مدیرعامل این شرکت از بازدهی 164 درصدی "فاسمین" در 8 ماه پایانی سال خبر داد.

شرکت کالسیمین در سال مالی 96، افزایش 100درصدی در حاشیه سود ناخالص داشته، که ناشی از افزایش مقدار فروش و نرخ فروش محصولات این شرکت بوده است. مقدار تولید شمش روی در سال 96 نسبت به سال قبل 3875 تن و کنسانتره سرب 784 تن افزایش یافته است.

نکته حائز اهمیت در مورد خاک مصرفی شرکت است، که از انگوران تهیه می شود. آمارها نشان می دهد عیار این خاک طی سال های اخیر کاهش یافته است. به طوریکه عیار آن از 26.47 در سال 1390 به 18.35 در سال 1396 رسیده است. با این وجود تولید روزانه ورق روی طی 3 سال اخیر افزایشی بوده و از 67 تن تولید ورق روی به 87 تن تولید در روز طی سال96 رسیده است .

براساس گفته های مدیرعامل این شرکت، طرح BZS کارخانه روی زنجان از تیر ماه سال جاری مورد بهره برداری پیوسته قرار خواهد گرفت.

 در صورت بهره برداری از این طرح، کیک های تولیدی کارخانه روی زنجان به کنسانتره روی 22درصدی تبدیل می شود و قابلیت 1850 تن فلز محتوی با سود سالیانه 23 میلیارد ریال محقق خواهد شد.

این طرح در سال 96 نیز مورد بهره برداری آزمایشی قرار گرفت اما ایراداتی داشت که قادر به تولید مقدار مورد نظر به صورت تولید پیوسته نبود، اما با رفع اشکالات آن ، از تیرماه به طور پیوسته به تولید رسید.

لازم به ذکر است، مقدار تولید کنسانتره روی خام در چهارماهه ابتدایی سال جاری 59هزار و 556 تن، کنسانتره روی پخته 23هزار و 989 تن است. همچنین کل مبلغ فروش از ابتدای سال تا کنون بالغ بر 1915 میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 27 درصدی همراه شده است.

 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برگ برنده سودآوری در دستان "&a»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..