تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چرا برش دست با کاغذ مثل تیغ دردناک است؟

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ یکی از پیشامد‌های شایع برای افرادی که با کاغذ و کتاب سروکار دارند بریدن پوست دست با لبه تیز کاغذ است.

معمولاً این اتفاق به دلیل بی توجهی در گرفتن یا مرتب کردن کاغذ‌های نو ایجاد می‌شود و درد شدید به همراه جراحت و خونریزی به وجود می‌آورد که تا چندین روز احساس درد باقی می‌ماند.


کارشناسان دانشگاه تگزاس A&M درپژوهشی به بررسی اینکه چرا این اتفاق بسیار ساده می‌تواند دردی شدید ایجاد کند، راهکار‌های درمانی وخطر‌هایی که درپَس آن وجود دارد پرداخته اند.

به طور کلی برخی از قسمت‌های بدن انسان ازجمله انگشتان دست، لب و زبان حساسیت بیشتری به نسبت دیگر بخش‌ها دارند.

شبکه‌های عصبی موجود دراین قسمت‌های بدن می‌توانند با درصدی بسیار بالا مواردی، چون احساس فشار، گرما، سرما، آسیب، زخم و سوختگی را به مغز منتقل کنند.

این قدرت باورنکردنی انگشتان دست، لب و زبان سبب می‌شود درزمان آسیب دیدگی احساس درد و ناراحتی بیشتری برای فرد به وجود آید.


درزمان خراش پوست با لبه تیز کاغذ با وجود آنکه زخم عمیق ایجاد نمی‌شود، اما عصب‌های پوستی تحریک و فعال می‌شوند و پیام به مغز ارسال می‌کنند درنتیجه فرد به شدت دچار درد و ناراحتی می‌شود.

برای درمان این مشکل، بلافاصله دست را با آب و صابون بهداشتی شست و شو دهید، این کار سبب کاهش خطر بروز عفونت می‌شود، زخم را تمیز و در صورت نیاز از محلول‌های ضدعفونی کننده مخصوص زخم بر روی آن استفاده کنید.


تا زمان بهبود کامل نیز می‌توانید از پانسمان یا استفاده ازچسب زخم برروی موضعی استفاده کنید.


واکنش طبیعی بیشتر افراد در زمان بروز این اتفاق مکیدن انگشت با دهان و استفاده از بزاق دهان برای توقف خونریزی و کاهش احساس درد است، اما کارشناسان با توجه به وجود میکروب و باکتری‌های فراوان درمحیط دهان توصیه می‌کنند افراد انگشت خود را با آب وصابون شسته و سپس آن را با محلول درمانی ضدعفونی کنند.


مکیدن انگشت می‌تواند میکروب و سایرعامل‌های بیماری زا را وارد بدن انسان کند، دربرخی موارد همین اتفاق به ظاهر بی اهمیت و بی دقتی درنگهداری از زخم سبب ورود عفونت به بدن، سمی شدن خون و به خطر افتادن جان انسان‌ها شده است، هرزخمی هرچند کوچک وقتی بر روی بدن ایجاد می‌شود نیازمند به رسیدگی و مراقبت دقیق است و درصورت مشاهده هرگونه دگرگونی در آن یا ترشح‌های غیرعادی افراد باید به پزشک مراجعه کنند.
منبع:Dailymail
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چرا برش دست با کاغذ مثل تیغ دردناک است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..