تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وزیر دفاع: یک جنگنده جدید در 31 مرداد رونمایی خواهد شد

ساعت 24- امیر حاتمی درخصوص اولویت های صنعت دفاعی کشور گفت: اولویت اول ما موضوع موشکی است که در این حوزه وضعیت خوبی داریم و باید آن را ارتقا می دادیم.

امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طی سخنانی در برنامه زنده تلویزیونی «نگاه یک» به بهانه 31 مردادماه روز صنعت دفاعی اظهار داشت: یکسال اخیر سال پر تلاشی برای مجموعه دفاعی کشور بود که البته این مجموعه در طول سالهای انقلاب همواره پرتلاش بوده است.

وی افزود: ما برنامه خوبی را آماده و تقدیم مجلس، رییس جمهور و فرماندهی معظم کل قوا کردیم و در 6 ماه باقی مانده سال 96، یک تغییرات جزئی در اولویت ها دادیم و برنامه 97 را بر اساس برنامه 4 ساله ای که به مجلس تقدیم شد تدوین کردیم.

وزیر دفاع گفت: تمرکز ما بر روی اولویت ها بود که اولویت اول ما موضوع موشکی است که در این حوزه وضعیت خوبی داریم و باید آن را ارتقا می دادیم.

امیر حاتمی با اشاره به رونمایی اخیر از موشک فاتح مبین اظهار داشت: ما به لحاظ تنوع وضعیت خوبی داریم و بیشتر به سمت پارامترهای دیگر نظیر چابکی، رادار گریزی و دقت بالا تر و پایداری در مقابل شرایط محیطی مختلف رفتیم و سایر قابلیت های راهبردی رفتیم.

وی با بیان اینکه در مجموع در حوزه تسلیحات اتفاقات خوبی افتاده است، افزود: برای مثال، همکاران من در حوزه مقابله با موشک های بالستیک و کروز کارهای خوبی کردند و در حوزه زمینه نیز تانک کرار را داشتیم که الان برای تست های نهایی در اختیار نیروهای مسلح است.

وزیر دفاع با تاکید بر اهمیت صلح و پایندی به صلح گفت: ما هیچگاه به دلیل حرمت های شرعی و به فرموده رهبر معظم انقلاب، سراغ تسلیحات کشتار جمعی و سلاح هسته ای نرفته و نمی رویم ولی اجازه تعدی به منافع خود را نداده و به دنبال صلح هستیم.

وی تصریح کرد: ما در چهار چوب راهبرد ایران مبتنی بر بازدارندگی فعال عمل می کنیم. ایران هیچگاه به هیچ کشوری تجاوز نکرده اما اگر کسی بخواهد امنیت ما را تهدید کند پاسخ قاطعی دریافت می کند.

امیر حاتمی خاطرنشان کرد: بسیاری از کارهای ما بر مبنای طراحی های داخلی است. ما دارای یک صنعت به تمام معنا هستیم و از داشته‌های بانک فناوری خود استفاده کرده  روی پلتفرم های مشخصی حرکت می کنیم.

وی گفت: موشک «فاتح مبین» یکی از اعضای خانواده فاتح است که هرروز به توانایی های این کلاس متناسب با تهدیدات افزوده می شود.

وزیر دفاع اضافه کرد: ما این توان را داریم که همه نیازهای خود را برطرف کنیم.البته این معنای استفاده نکردن از تجربیات دیگر و از بازارهای دیگر نیست.

امیر خاتمی درخصوص حوزه هوایی نیز گفت: یک هواپیمایی ارائه خواهد شد که مراحل مختلف را طی کرده و روز صنعت دفاعی پرواز می کند و مردم شاهد پرواز این هواپیمای جنگنده و پشتیبانی نزدیک خواهند دید که در کنارش اقلامی که برای ساخت آن استفاده شده را نیز مشاهده می‌کنند.

وی درخصوص سامانه موشکی پدافند هوایی «باور373» نیز گفت: این سامانه مراحل تست نهایی خود را پشت سر گذاشته و بزودی تحویل نیروهای مسلح می شود.

وزیر دفاع درخصوص صادرات این دست تجهیزات گفت: این توان نیز وجود دارد.

امیر حاتمی گفت: تهدید امروز ما در حوزه اقتصادی است آن هم به این دلیل که دشمن در این نقطه  از طرف ما احساس ضعف می کند. مصونیت اصلی ما زمانی است که اقتصاد خود را مقاوم و متکی بر توان داخلی کنیم.

فارس




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وزیر دفاع: یک جنگنده جدید در 31 مرداد رونمایی خواهد شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..