تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اعلام شرایط ورود دانشجویان انتقالی به دانشگاه‌های داخل کشور

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت اعلام کرد؛

اعلام شرایط ورود دانشجویان انتقالی به دانشگاه‌های داخل کشوربه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛   حمید اکبری مشاور معاون آموزشی و رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به شرایط گذراندن ۳۶ واحد برای انتقال دانشجویان از خارج به داخل گفت: این شرایط به دلیل مشکلاتی که بازار ارز برای خانواده‌ها و دانشجویان ایجاد کرده بود فراهم شده و تنها برای افرادی است که تا قبل از تیرماه ۹۷ تحصیل خود را در دانشگاه‌های خارجی مورد تایید وزارت بهداشت شروع کرده اند؛ مشروط بر اینکه سایر شرایط انتقال را داشته باشند، است.

وی ادامه داد:  سایر افراد هم باید از همان شرایط مندرج در آیین نامه مربوطه را که از سنوات بسیار دور در وزارتخانه‌های بهداشت و علوم اجرایی شده است، پیروی کنند.

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت افزود: این موضوع که تنها کسانی که از سوی دولت بورسیه می‌شوند  یا ارز دولتی دریافت می‌کنند می‌توانند از شرایط انتقال استفاده کنند، موضوعیتی ندارد چرا که در شرایط فعلی  اعطای بورسیه  یا پرداخت ارز دولتی صورت نمی‌گیرد؛ بنابراین تسهیلات برای افرادی است که از ارز دولتی استفاده نمی‌کنند و شامل قشر خاصی هم نمی‌شود.

 اکبری ادامه داد: افرادی که متقاضی ادامه تحصیل در داخل کشور هستند از تمامی اقشار جامعه، بعضا اقشاری که توان تامین ارز غیردولتی برای فرزندانشان را ندارند، هستند و تسهیلات مربوط به قشر خاصی نیست.

اعمال شرایط سختگیرانه برای انتقال  به دانشگاه های داخلی

وی افزود: افرادی که از تیرماه ۹۷ به بعد قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور را دارند باید دقت کنند که چنین شرایطی را نخواهند داشت و شرایط انتقال به داخل بسیار سختگیرانه خواهد بود.

رئیس مرکز خدمات آموزشی با بیان اینکه افرادی که از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور فارغ التحصیل می‌شوند باید کیفیت و مهارت لازم را برای خدمت در عرصه‌های خدمات داشته باشند، گفت: نه تنها شرایط برای ورود به داخل آسان نشده بلکه شرایط سخت گیرانه تری نیز برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

اکبری تاکید کرد: اگر چه به افرادی که تا قبل از تیرماه ۹۷ تحصیل خود را در دانشگاه‌های خارجی شروع کرده اند اجازه داده می‌شود به دانشگاه‌های داخل منتقل شوند، ولی این افراد اگر واجد شرایط علمی لازم نباشند نمی‌توانند ادامه تحصیل دهند.

وی تصریح کرد: دانشجویان و داوطلبانی که اکنون می‌خواهند برای تحصیل به خارج از کشور بروند مطلع باشند که هیچگونه تضمینی برای انتقال ایشان به دانشگاه‌های داخل کشور وجود ندارد.

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: اخیرا برخی شرکت‌های اعزام دانشجو از شرایط جدید سوءاستفاده کرده و تبلیغات کاذبی مبنی بر تسهیل تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی و دور زدن کنکور به راه انداخته اند؛ به داوطلبان توصیه می‌کنم به هیچ وجه فریب این تبلیغات را نخورند چرا که انتقال خارج به داخل با سخت گیری‌های خاصی انجام می‌شود و امکان توقف کامل این مسیر نیز وجود دارد.

اکبری اظهار کرد: برای پذیرش دانشجویان انتقالی از خارج به داخل از ظرفیت مازاد دانشگاه‌های داخلی استفاده می‌شود و پذیرش این دسته از دانشجویان ارتباطی با سایر ظرفیت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی ندارد و این موضوع هیچگونه تاثیری در میزان پذیرش دانشجو از طریق کنکور سراسری ندارد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اعلام شرایط ورود دانشجویان انتقالی به دانشگاه‌های داخل کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..