در چند روز گذشته تصاویری از خودروی جدید کمپانی ب ام و فاش شد که وعده یک خودروی فوق العاده را به ما می دهد. خودروی بامو Z4 M40i جدید دارای آپشن های اسپورت عالی است که در تصاویر منتشر شده مشخصات جزئی از این خودرو قابل تشخیص است. با نیک صالحی همراه باشید تا تصاویر این خودرو را ببینید
بامو Z4 M40iچند روز پیش چندین تصویر لو رفته از نسل جدید بامو Z4 2019 پدیدار شد و هماکنون اولین جزئیات از این خودرو منتشر شده است.
خودرویی که مشاهده میکنید M40i بوده و وفاداری زیادی به نسخه مفهومی نشان میدهد زیرا دارای نمای جلوی اسپورت و چراغهای جلوی کشیده شده به عقب میباشد. این خودرو همچنین به ورودیهای هوای روی گلگیر جلو، کاپوت جلو و شیشهای متمایل به عقب مجهز شده است. ما همچنین میتوانیم دو رول بار و رینگهای ۵ پره به همراه سیستم ترمز پرفورمنس با کالیپرهای آبی رنگ را نیز تشخیص دهیم.
طراحی بامو Z4 M40iاین استایل اسپورت در بخش عقب هم ادامه داشته زیرا Z4 M40i دارای سپر عقب تهویه دار و صندوق نسبتاً کوتاه با اسپویلری یکپارچه میباشد. از دیگر ویژگیهای برجسته طراحی این خودرو میتوان چراغهای عقب نازک و مدرن، سیستم اگزوز با خروجی دوگانه و دیفیوزر عقب با عناصر متالیک را نام برد.
بزرگترین خبر درباره این خودرو کابینی اسپورت و پیشرفته است. رانندگان پشت فرمانی
سه پره خواهند نشست و روبروی آنها پشت آمپرهای دیجیتال مشابه با نسخه
بکار رفته در سری ۸ کوپه قرار خواهد داشت.
کنسول مرکزی تحت تسلط سیستم اطلاعات سرگرمی iDrive با فریمی متالیک است.
همچنین در این بخش میتوان ورودیهای هوایی را دید که دور آنها را متریال
متالیک گرفته است.
به نظر میرسد کنسول مرکزی نسبتاً نازک بوده و از پانل تاشدنی که برای شارژر
بیسیم اسمارت فون، فضای ذخیرهای کوچک و پورت USB تعبیه شده استفاده میکند.
همچنین در تصویر میتوانیم شیفتر Z4، کنترلر iDrive و پدالهای فولادی ضدزنگ را ببینیم.
بامو Z4 2019 با طیف متنوعی از پیشرانهها عرضه خواهد شد و این خودروساز قبلاً
تأیید کرده نسخه M40i از پیشرانه ۶ سیلندر جدید فوقالعاده قدرتمند سود خواهد برد.
انتظار میرود این پیشرانه ۳ لیتری توئین توربو قدرتی در حد ۳۸۵ اسب بخار داشته باشد.
اگرچه مشخصات فنی این خودرو هنوز تأیید نشده اما بامو قبلاً گفته Z4 دارای
دیفرانسیل عقب قفل شونده و سیستم تعلیق اسپورت کم ارتفاع با دامپرهایی
خواهد بود که بهصورت الکترونیکی کنترل میشوند.
بامو Z4 بیست و سوم آگوست رونمایی رسمی خواهد شد بنابراین برای
کسب جدیدترین اخبار درباره آن همراه ما باشید.
طراحی نهایی این خودرو شاید تا حدود کمی با تصویر منتشر شده تفاوت داشته باشد، آن تفاوتها هم در سپر جلوی اسپرتتر و چراغهای باریکتر و تهاجمیتر خلاصه میشود. برخلاف نسخه مفهومی، روی کاپوت این خودرو هیچ محلی برای عبور هوا تعبیه نشده است. ابعاد قاب آینهها نیز همانطور که از نسخه تولیدی یک خودرو انتظار میرود، بزرگتر شده است. از دید برخی افراد، طراحی Z4 جدید، دقیقا مشابه فیات ۱۲۴ اسپایدر است، با این تفاوت که جلوپنجره دوقلوی بامو در پوزه آن جانمایی شده است، اما ما عقیده داریم که ظاهر این خودرو در تصاویر و عکسهای رسمی قطعا بهتر از این خواهد بود.
موتور بامو Z4 M40iمدتی پیش بود که بامو تیزر مجهزترین مدل Z4 یعنی نسخه M40i را منتشر کرده بود. به نظر میرسد در قسمتهای مختلف بدنه این خودرو اعم از جلوپنجره و ورودیهای هوای درون سپر، شاهد استفاده بامو از رنگ مشکی برای برای افزودن چاشنی جذابیت به این خودرو باشیم.
طراحی بامو Z4 M40iمشخصات فنی این خودرو تا به امروز همچنان مبهم است. اما خبرها حاکی از آن است که بامو این خودرو را با دو تریم sDrive30i با یک پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر توربوشارژ و تریم M40i با یک پیشرانه شش سیلندر به بازار عرضه خواهد کرد. انتظار میرود برچسب قیمت نسخه پایه این خودرو در حدود ۵۰ هزار دلار و برچسب قیمت مجهزترین نسخه آن در حدود ۶۵ تا ۷۰ هزار دلار باشد.
تصاویر بامو Z4 M40iمجهزترین نسخه این خودرو، به یک پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر مجهز خواهد بود که نسخه آمریکایی آن قادر به تولید بیشینه قدرت ۳۸۲ اسببخار و نسخه اروپایی آن قادر به تولید بیشینه قدرت ۳۳۵ اسببخار است. تفاوت عمده بین این دو مدل M40i که یکی در اروپا و دیگری در آمریکا عرضه میشود، نصب فیلتر جذب دوده به منظور کاهش آلایندگی پیشرانه در اروپا است. اما در هر دو نسخه اروپایی و آمریکایی، بیشینه گشتاور تولیدی در حدود ۵۰۰ نیوتنمتر خواهند داشت.
ظاهرا بامو قصد ندارد برای نسل جدید Z4 جعبه دنده دستی عرضه کند. منابع نزدیک به این خودروساز بیان کردهاند که نسل جدید Z4 تنها با یک جعبه دنده هشت سرعته خودکار ساخت ZF آلمان به بازار عرضه خواهد شد. ضمن اینکه این خودرو به طور استاندارد به دیفرانسیل با سیستم محدودکننده لغزش مجهز است.
پدال و خودرونویس