تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گوگل در تلاش برای ارائه تصاویر زنده در Google Earth

تحولی بزرگ در حوزه فناوری؛ گوگل در تلاش برای عرضه نسخه لایو Google Earthبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نرم افزار Google Earth محصولی است که سازنده اصلی آن شرکت گوگل است . هدف اين برنامه ثبت تصاویری با کیفیت مناسب از اقصی نقاط کره زمین و ارائه آن به کاربرانی است که از آن استفاده می‌کنند.

تاکنون روش تبادل اطلاعات نرم افزار Google Earth با ماهواره فضایی به این صورت بود که هرچندماه و بلکه هرسال یکبار تصاویر نسبتا واضحی از سطح زمین گرفته می‌شد و در سرورهای Google Earth بارگزاری می‌شد.

اما به تازگی گزارش‌هایی به گوش می‌رسد که گوگل قصد دارد با تجهیز ماهواره فضایی به دوربین کیفیت بالا، تصاویر لحظه‌ای و به اصطلاح " لایو " از سطح زمین منتشر کند.

بر اساس این گزارش‌ها کیفیت دوربینی که قرار است گوگل با آن از سطح زمین تصویربرداری کند مجهز به فیلمبرداری 4K خواهد بود و موفقیت این پروژه می‌تواند زندگی بشر را در آینده نزدیک دستخوش تغییرات بسیار زیادی کند؛ چراکه دیگر تصاویر نرم افزار Google Earth به جای آپدیت‌ شدن به صورت ماهانه و یا سالانه نخواهد بود، بلکه به صورت ثانیه‌ای به روزرسانی خواهد شد و کیفیت  تصاوير نیز بسیار بالا خواهد بود و در نتیجه کاربران می‌توانند با دقیق‌ترین جزئیات سطح زمین را مشاهده کنند.

تنها چالش بزرگی که در مقابل موفقیت این پروژه قرار دارد اطلاعات و یا همان Data بسیار وسیعی است که در ثانیه توسط دوربین فضایی به زمین منتقل می‌شود و این حجم از اطلاعات نیازمند سرورهای ذخیره‌سازی بسیار قدرتمندی است که گوگل در تلاش است مقدمات آن را فراهم کند.

در ادامه نیز نمونه تصاویری از  دوربین 4K فضایی نرم افزار Google Earth را مشاهده می‌کنید:

تحولی بزرگ در حوزه فناوری؛ گوگل در تلاش برای عرضه نسخه لایو Google Earth

تحولی بزرگ در حوزه فناوری؛ گوگل در تلاش برای عرضه نسخه لایو Google Earth

انتهای پیام/

گوگل به دنبال عرضه نسخه لایو نرم افزار Google Earth است



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گوگل در تلاش برای ارائه تصاویر زنده در Google Earth»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..