تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استعفای کارمندان بی‌بی‌سی فارسی ادامه دارد

قطار کارمندان مستعفی بی‌بی‌سی فارسی پایان نداردبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرداد فرحزاد گوینده خبر و مجری شبکه تلویزیونی فارسی بی‌بی سی پس از ده سال همکاری از این شبکه جدا شد. او در سال ۲۰۰۶ میلادی همکاری خود  را با بخش فارسی بی‌بی‌سی شروع کرده بود. گزارش‌های ویدئویی فرحزاد از امارات و کشورهای حاشیه خلیج فارس، به عنوان  اولین سری از گزارش‌های تصویری بی‌بی‌سی فارسی شناخته می‌شود.

 در ابتدای سال ۲۰۱۶ نیز صادق صبا  از ریاست و سردبیری بی‌بی‌سی فارسی کناره‌گیری کرده بود. او در بخشی از یادداشت خود به مناسبت جدایی‌اش از این شبکه نوشته بود: پس از حدود هفت سال مدیریت بخش فارسی بی‌بی‌سی و بیش از بیست و پنج سال کار در بی‌بی‌سی به عنوان خبرنگار و تحلیلگر تصمیم گرفته‌ام که از این سازمان کناره‌گیری کنم. من خوشحالم که توانسته‌ام در ایجاد این جایگاه ، به خصوص در هفت سال گذشته به عنوان مدیر این رسانه، نقش بازی کنم. حالا احساس می‌کنم که وقت آن رسیده که نیروهای تازه نفس‌تری این مسئولیت سنگین را بر عهده گیرند". پس از به اصطلاح استعفا یا همان اخراج  صادق صبا و بر ملا شدن فسادهای اخلاقی او در این این شبکه، پونه قدوسی که از برنامه‌های زنده این شبکه حذف شده و به شبکه‌‌ی جهانی بی‌بی‌سی رفته بود دوباره فعالیت خود در شبکه فارسی را شروع کرد. 

رزیتا لطفی جایگزین صادق صبا شد اما حضور او سبب شد تا اختلافات میان کارمندان این شبکه بالا بگیرد. تا مدت‌ها تصاویر برخی از کارمندان این شبکه از این تلویزیون پخش نشد و به اصطلاح ممنوع التصویر شدند. حامیان و طرفداران صادق صبا در این شبکه که غالبا در مقابل دوربین برنامه اجرا می کردند مجبور به حضور در پشت صحنه شدند. فرناز قاضی زاده، سیاوش اردلان، حسین باستانی و نادر سلطان پور از جمله این افراد بودند.

جمشید برزگر که در حال حاضر ریاست بخش فارسی شبکه رسمی خبری آلمان را بر عهده دارد نیز پس از اخراج صادق صبا  در سال 1396 ازاین شبکه جدا شد. برزگر پس از خروج از ایران در سال ۱۳۸۰، به‌عنوان تحلیلگر مسایل ایران، همکاری خود با بخش فارسی بی‌بی‌سی را آغاز کرده بود. مهدی پرپنجی یکی دیگر از  اعضای با سابقه این تیم رسانه‌ای است که به بهانه مدیریت یک رادیو  از این شبکه جدا شد. اما خروچ این افراد پایان ماجرا نبوده و نیست. اخیرا مسعود بهنود نیز که به صورت هفتگی در یکی از یرنامه های این شبکه به تحلیل و نقد روزنامه‌ها و مجلات می پرداخت همانند گذشته با این شبکه همکاری ندارد.

در حال حاضر گمانه‌زنی‌های بسیاری در رابطه با تغییرات این تیم به وجود آمده است  مبنی بر اینکه دلیل این قطع همکاری‌ها جدای از خروج صادق صبا و اختلاف با رئیس جدید چه می‌تواند باشد؟ آیا نقشه ای از قبل طراحی شده برای شروع بازی جدید نیست؟آیا قرار است افکار عمومی را مدیریت کنند و این بار از طریق  سایر رسانه ها اخبار مغرضانه خود را منتشر کنند؟ یا آنکه این استعفاهای نمادین و اخراج ها صرفا مهر تاییدی است بر اختلافات دروتی کارکنان این بنگاه خبرپراکنی انگلیسی، چرا که آن طور که مشهود است گویا مدیر جدید تاب تحمل هیچ کدام از کارمندان مورد تایید رئیس قبلی را ندارد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استعفای کارمندان بی‌بی‌سی فارسی ادامه دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..