تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چرا گاهی قیمت‌ها اینطور بالا می‌روند؟

نوجوانبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کانال نوجوان از کانالهای وابسته به دفترحفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای بخشی از بیانات اخیر رهبر انقلاب درباره علل اصلی پرواز قیمت‌ها را منتشر کرد.

متن منتشره را در ادامه‌ می‌خوانید.

پرواز قیمت ها!
 چرا گاهی قیمت ها اینطور بالا میروند؟
شاید برای شما هم سوال شده باشد که چه میشود وقتی بازار آرام است و قیمت ها ثبات دارد یکهو قیمت ارز و طلا چند برابر میشود؟
آیا همه تقصیر ها گردن تحریم هاست یا دلایل مهم دیگری دارد؟
پاسخ را در دیدار دیروز جستجو میکنیم که آقا فرمودند:
در همین قضیّه‌ی ارز و سکّه و این حرفهایی که این دو سه ماهه پیش آمد، خب، مبالغ زیادی بر اثر بعضی از بی‌تدبیری‌ها و بی‌توجّهی‌ها، آمد دست افرادی که از آن سوءاستفاده کردند.
یک نفری یک کالایی را ثبت سفارش کرد، یک کالای دیگر آورد؛ یک چیزی را درخواست کرد برای یک مقصودی، ارز را در آنجا مصرف نکرد؛ گفت میخواهم مسافرت بروم، نرفت؛ ارز را، یا به کسی فروختند که آن را احتکار کرد و نگه داشت تا گران بشود و بیاید به قیمت دو برابر و سه برابر بفروشد و به ثروت بادآورده [برسد]؛ خب اینها مشکلات مدیریّتی است؛ این ربطی به تحریم ندارد.
ارز را یا سکّه را وقتی که به‌صورت غلط تقسیم میکنند،* این دو طرف دارد: یکی آن که می‌آید این را میگیرد و مثلاً فرض کنید قاچاقچی است یا به قاچاقچی میفروشد؛ یکی آن که این را میدهد. ما همه‌اش داریم دنبال آن کسی که «میگیرد» میگردیم، درحالی‌که تقصیر عمده متوجّه آن کسی است که «داد»؛ او را باید دنبال کرد.
بنابراین، تحریمها اثر دارند -نه اینکه اثر ندارند- امّا عمده‌ی تأثیرِ سوء، مربوط به نحوه‌ی اقدام ما و مدیریّتها است.
وقتی بیانات دیروز آقا را کنار نکات ایشان در دیدار با اعضای هیئت دولت در تیر ماه میگذاریم نتیجه مشخصی حاصل می شود. میشود فهمید بی تدبیری در تزریق ارز و سکه علاوه بر آن عدم هدایت صحیح نقدینگی موجب هجوم نقدینگی به بازار ارز شد. این اتفاق با سو استفاده عده ای سودجو این پازل را به ضرر پول ملی و با افت ارزش آن تکمیل کرد و وضعیت فعلی به وجود آمد. مقصر چه کسی است؟ تحریم یا ...؟

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چرا گاهی قیمت‌ها اینطور بالا می‌روند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..