تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شخصیت‌های کارتونی که به بازار نوشت‌افزار ایرانی - اسلامی رسیدند

چه کاراکترهایی به نوشت افزارهای ایرانی اسلامی راه یافتند

به گزارش خبرنگار  حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از کالاهای فرهنگی که مردم با آن سر و کار دارند، نوشت افزار یا همان لوازم‌التحریر است. این کالا به خصوص با فرا رسیدن روزهای نزدیک به آغاز سال تحصیلی جدید، بیشتر مورد توجه خانواده ها قرار می گیرد.

مردم برای انتخاب نوشت افزار ملاک های مختلفی دارند؛ از جمله این ملاک‌ها می توان به قیمت مناسب و کیفیت خوب اشاره کرد. آنچه هم برای کودکان در انتخاب نوشت افزار اهمیت دارد، ظاهر و شکل آن است و اینکه چه طرحی روی جلد دفترشان نقش بسته است.

در چند سال اخیر تولیدکنندگان داخلی نوشت افزار پا به پای تولیدکنندگان خارجی حرکت می کنند و در مدت شش سال، توانستند سی درصد بازار نوشت افزار را به دست آورند. در این مدت کاراکترهایی مانند جناب خان، کلاه قرمزی و فیلشاه طرح روی نوشت افزارهای اسلامی ایرانی شدند و مخاطب کودک و نوجوان هم از طرح های این کاراکترها در نمایشگاه نوشت افزار اسلامی ایرانی در سال های پیش استقبال کرد.

طرح های مختلف کارتونی و عروسکی ایرانی، روی نوشت افزارهای ایرانی اسلامی نقش بسته است. یکی از این طرح ها، طرح کلاه قرمزی است.

چه کاراکترهایی به نوشت افزارهای ایرانی اسلامی راه یافتند

کلاه قرمزی کاراکتری است که در سینمای ایران فعالیت می کند و عمر فعالیتش در این عرصه به بیش از دو دهه می رسد. خالق این عروسک ایرج طهماسب و حمید جبلی بودند.کلاه قرمزی مخاطبان زیادی در تمام نسل ها به ویژه دهه شصتی ها دارد. این شخصیت ابتدا در مجموعه تلویزیونی به نام «جغجغه و فرفره» در اوایل دهه 70 ظاهر شد. پس از آن در سه فیلم سینمایی کلاه قرمزی و پسر خاله، کلاه قرمزی و سروناز و کلاه قرمزی و بچه ننه ایفای نقش کرد.کلاه قرمزی از سال 88 با همراهی چند شخصیت دیگر در قالب جنگ نوروزی دوباره به تلویزیون راه یافت.

چه کاراکترهایی به نوشت افزارهای ایرانی اسلامی راه یافتند

طرح دیگری که روی نوشت افزارهای ایرانی اسلامی دیده می شود جناب خان است. جناب خان ابتدا در مجموعه نمایش خانگی کوچه مروارید و سپس در قسمت های دوم و سوم مجموعه خندوانه ظاهر شد. محمد بحرانی صداپیشگی این عروسک و مهدی برقعی و حامد ذبیحی عروسک‌گردانی آن را برعهده دارند.

فیلشاه کاراکتر محبوب دیگری است که به روی جلد نوشت افزارهای ایرانی - اسلامی راه یافت. «فیلشاه» نام انیمیشنی ایرانی است که هادی محمدیان کارگردانی و حامد جعفری تهیه کنندگی آن را بر عهده داشتند. این انیمیشن محصول دیگری از گروه هنری پویا پس از انیمیشن پرطرفدار «شاهزاده روم» بود. داستان فیلشاه در جنگلی در آفریقا رخ می دهد. رئیس گله فیل ها صاحب فرزندی می شود که برخلاف تصور همه دست و پا چلفتی است و هیکل بزرگش همیشه باعث خرابکاری می شود.

چه کاراکترهایی به نوشت افزارهای ایرانی اسلامی راه یافتند

یکی از کاراکترهای دیگری که در نوشت افزارهای ایرانی - اسلامی دیده می شود، کاراکترهای شکرستان است. «شکرستان» یک مجموعه پویانمایی تلویزیونی است که مرکز صبای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران آن را ساخت. سری اول این مجموعه از شبکه دو و سری دوم آن از شبکه نسیم پخش شد. از این مجموعه که با روش کات اوت یا بریده مقوا ساخته شده است، استقبال زیادی شد. همه داستان های این سریال در یک شهر قدیمی و خیالی رخ می دهد. هر قسمت آن داستانی جداگانه دارد و مردم این شهر بنا به نیازهای دراماتیک هر قصه در هر قسمت نقشی برعهده دارند. قصه ها پس از 8 ماه تحقیق و مطالعه براساس ضرب المثل ها، داستان ها و داستان های قدیمی و عامیانه ایرانی شرقی انتخاب شدند. سپس با رویکردی مدرن و به روز نوشته شدند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شخصیت‌های کارتونی که به بازار نوشت‌افزار ایرانی - اسلامی رسیدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..