تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




الزام وجود پیوست شغلی برای راه اندازی رشته‌های مهندسی جدید/ افزایش جمعیت دانشجویان در حوزه علوم پزشکی

معاون آموزشی وزیر علوم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

افزایش جمعیت دانشجویان در حوزه علوم پزشکی/بررسی چگونگی حذف کنکور روی میز دو وزارتخانه وزارت علوم و آموزش و پرورشمجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره  هدایت تحصیلی دانش آموزان و نبود توازن مناسب در این عرصه اظهار کرد: در حال حاضر امروز  بخش مهمی از این موضوع به آموزش و پرورش و بخش کمتری به آموزش عالی مربوط می شود.

وی با بیان اینکه امسال یک میلیون و 263 هزار نفر، ظرفیت پذیرش دانشجویان در کشور بوده است، افزود: از این تعداد حدود 500 هزار نفر پذیرش می شوند.

معاون آموزشی وزارت علوم تصریح کرد: آموزش عالی امکانی را فراهم کرده که دانش آموزان گروه علوم تجربی بتوانند رشته های گروه های علوم ریاضی و انسانی را هم انتخاب کنند و این موضوع شانس قبولی این دانش آموزان را افزایش می دهد.

وی در خصوص افزایش تعداد داوطلبان رشته تجربی گفت:این یک موضوع مشترک میان وزارت علوم و آموزش و پرورش است و در این خصوص مذاکراتی میان 2 وزارتخانه در حال انجام است.

شریعتی با بیان اینکه امسال در دانشگاه فرهنگیان 25 هزار دانشجو را پذیرش می کنیم، اضافه کرد: از امسال دانشگاه هایی که متقاضی ایجاد رشته هایی در حوزه علوم پایه  یا مهندسی هستند حتماً از آنها پیوست شغلی خواهیم خواست به این معنی که بطور قطعی ضمانت شغلی داشته باشند یا گزارش توجیهی داشته باشند که بر مبنای آن نیاز بازار مشخص باشد.

حذف کنکور مستلزم وجود کارنامه یکپارچه در سطح کشور است

وی افزود: برای حذف کنکور راهی جز همراهی و هماهنگی وزارت آموزش و پرورش نداریم و باید در این زمینه ساز و کار لازم فراهم شود که دانش آموزان علاقه مند به رشته های پر متقاضی بتوانند کارنامه یکپارچه ای در سطح کشور داشته باشند تا ملاک عمل  قرار گیرد.

شریعتی اضافه کرد: در سال 1360، شانزده دانشگاه در حوزه پزشکی فعال بودند اما اکنون این رقم بیشتر شده است و  اکنون جمعیت دانشجویی کشور در حوزه علوم پزشکی حدود 200 هزار نفر است در حالی که در حوزه غیرپزشکی بالغ بر 4 میلیون نفر دانشجو داریم  و در حوزه غیرپزشکی بالغ بر 80 هزار نفر هیئت علمی وجود دارد در حالی که در حوزه پزشکی 22 هزار هیئت علمی داریم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «الزام وجود پیوست شغلی برای راه اندازی رشته‌های مهندسی جدید/ افزایش جمعیت دانشجویان در حوزه علوم پزشکی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..