تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سریع ترین خودروهای دنیا | معرفی تمام ابر خودروها

سریع ترین خودروهای دنیا | معرفی تمام ابر خودروها سریع ترین خودرو های دنیا | معرفی تمام ابر خودروها 

دراین مقاله جدید ترین فهرست سریع ترین خودرو هـای جهان را آورده ایم، بـه علاوه این فهرست شـما رابا تمام ابر خودرو هـای حال حاضر جهان آشنا می‌کنیم. خودروهایی کـه هرروز پیشرفته تر میشوند تا بـه سرعت صوت برسند. تمام بازی هاي کامپیوتری تان را کنار بگذارید زیرا کـه امروز با ابر خودرو هـای واقعی آشنا میشوید. بنابر این هم چنان کـه هستید با مجله پارس ناز همراه بمانید.

هنسی ونوم اف 5

سریع ترین خودروهای دنیا | معرفی تمام ابر خودروها

سرعت 484 کیلومتر در ساعت

این اتومبیل صدرنشین جدول‌ سریع‌ترین خودورهای دنیاست و گفته میشود کـه ۴۸۴ کیلومتر در ساعت سرعت دارد. دست پیدا کردن بـه چنین سرعتی کار ساده‌اي نیست و برای رسیدن بـه این هدف بدنه هنسی ونوم اف ۵ کاملاً از الیاف سبک کربن ساخته شده اسـت و تنها ۱ تن و ۳۰۰ کیلو گرم وزن دارد. یک پیشرانه ۷.۴ لیتری از نوع V8 را دراین اتومبیل شاهد هستیم.

هنسی ونوم اف ۵ در عرض تنها ۳۰ ثانیه بـه شتابی معادل با ۴۰۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا میکند. همان‌گونه کـه اشاره کردیم گفته می شود این ماشین سرعتی معادل ۴۸۴ کیلومتر دارد و این سرعت هنوز رسما ثبت نشده اسـت در نتیجه در کتاب رکورد هـای رکورد هـای گینس شاهد حضور خودروی کوئنیگزگ آگرا آر اس با سرعت ۴۴۷ کیلومتر در ساعت بعنوان سریع‌ترین خودروی دنیا هستیم.

کوئنیگزگ آگرا آر اس

سریع ترین خودروهای دنیا | معرفی تمام ابر خودروها

سرعت ۴۴۷ کیلومتر درساعت

رانندگی با سرعت‌هاي بسیار زیاد، کار خطرناکی اسـت و بهمین دلیل برند خودروسازی کوئنیگزگ برای این کـه خودروی پرسرعت خودرا آزمایش کند از اداره راهنمایی و رانندگی نوادا تقاضای کرد تا مسیری ۱۷ کیلومتری از بزرگراه ۱۶۰ را میان لس‌وگاس و پورامپ مسدود نماید.

خودروی کوئنیگزگ آگرا کـه ساخت دست سوئیس اسـت بـه یک پیشرانه ۱۱۶۰ اسب‌بخاری مجهز شده و بـه اسانی دراین آزمایش توانست بـه سرعتی حدود ۴۴۷ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند تا رسما این اتومبیل بعنوان سریع‌ترین خودروی دنیا شناخته شود.

هنسی ونوم جی‌تی

سریع ترین خودروهای دنیا | معرفی تمام ابر خودروها

سرعت ۴۳۴ کیلومتر در ساعت

این خودروی چابک و سریع توانست در مرکز فضایی کندی بـه اسانی بـه سرعتی برابر با ۴۳۴ کیلومتر دست پیدا کند. ناگفته نماند کـه این سرعت دریک مسیر رفت انجام شد و بـه لحاظ فنی برای ثبت رکورد سرعت باید اتومبیل دو طرف یک مسیر را طی کند تا میانگین سرعت ماشین بعنوان رکورد ثبت شود.

هنسی ونوم جی‌تی بـه صورت دست‌ساز ساخته شده اسـت و همین امر باعث شده اسـت بعنوان یک خودروی کارخانه‌اي رکوردی برای بیشترین سرعت نداشته باشد. حتی کتاب کتاب گینس نیز نام این ماشین را برای بیشترین سرعت ثبت نکرده اسـت. اما هیچ کدام از این موارد باعث نمی‌شود سرعت ۴۳۴ کیلومتر درساعت را برای هنسی ونوم جی‌تی دست‌کم بگیریم.

بوگاتی وریون سوپر اسپورت

سریع ترین خودروهای دنیا | معرفی تمام ابر خودروها

۴۳۱ کیلومتر در ساعت

برند فولکس‌واگن، بوگاتی را تنها با یک هدف بزرگ خریداری کرد و این هدف چیزی نبود بـه غیر از ساخت سریع‌ترین خودروی دنیا. خوشبختانه این آرزو تحقق یافت و نسخه اصلی بوگاتی ویرون با قیمت ۱.۷ میلیون دلار با چهار موتور توربو شارژ W16 توانست بـه یکی از سریع‌ترین خودرو هـای دنیا تبدیل شود. مجموع این چهار موتور چیزی حدود هزار اسب‌ بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می‌داد.

مدتی بعد خودروی SSC Ultimate Aero معرفی شد کـه سرعتی بیشتر از نسخه اصلی بوگاتی ویرون داشت. این بار نیز بوگاتی اجازه نداد کـه ویرون زیر سایه این ماشین برود ودر همین راستا شاهد تولید بوگاتی ویرون سوپر اسپورت بودیم. این اتومبیل پیشرانه‌اي با ۱۲۰۰ اسب‌ بخار نیرو دارد و تغییرات مختلفی در آیرودینامیک آن انجام شده اسـت تا بـه اسانی بـه سرعتی حدود ۴۳۱ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

بوگاتی چیرون

سریع ترین خودروهای دنیا | معرفی تمام ابر خودروها

۴۲۰ کیلومتر در ساعت

بوگاتی ویرون بـه اندازه‌اي شهرت و افتخار برای برند بوگاتی بدست آورد کـه مجری برنامه معتبر تاپ‌گیر این اتومبیل رابا هواپیمای کنکورد مقایسه کرد. این افتخار‌ها باعث شد تا شاهد بوگاتی چیرون باشیم کـه وارث بـه حق بوگاتی ویرون بـه حساب می آید. نام این ماشین از راننده افسانه‌اي مسابقات خودروسازی، لویز چیرون، گرفته شده اسـت و بـه لطف پیشرانه‌اي کـه ۱۵۰۰ اسب‌ بخار نیرو تولید میکند همانند یک هیولاست کـه در قفس جاده‌ها زندانی باشد.

جالب اینجاست بوگاتی چیرون بـه‌رغم این کـه خودروی بسیار حرفه‌اي اسـت اما برای راندن نیاز بـه یک راننده حرفه‌اي ندارد و سازوکار داخلی این اتومبیل کاملاً خودکار طراحی شده تا سرعت مهار نشدنی بوگاتی چیرون در جاده بـه صورت هوشمند بازرسی شود. بوگاتی چیرون درکنار سرعت بسیار زیاد بعنوان یک خودروی لاکچری نیز شناخته می شود.

تودوزی چرم بـه همراه سیستم صوتی بسیار با کیفیت و داشبوردی کـه از صفحه‌نمایش لمسی با رزولوشن بسیار بالا بهره میبرد را تنها قسمتی از امکانات لاکچری این ماشین میتوان نام برد. تنها ۵۰۰ دستگاه از بوگاتی چیرون ساخته شده اسـت کـه هر کدام ازآن‌ها چیزی حدود ۳ میلیون دلار قیمت دارند.

ریماک کانسپت تـو

سریع ترین خودروهای دنیا | معرفی تمام ابر خودروها

۴۱۵ کیلومتر در ساعت

درسال ۲۰۱۶ برند خودروسازی ریماک کـه یک شرکت کروات آنرا مدیریت می کند نسخه اول ریماک کانسپت را معرفی کرد. درسال ۲۰۱۸ نیز شاهد معرفی ریماک کنسپت تـو، بعنوان دومین نسخه این اتومبیل بودیم. این اتومبیل بـه چهار پیشرانه الکتریکی نیرومند مجهز اسـت کـه مجموعاً ۱۹۱۴ اسب‌ بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می دهد. ریماک کانسپت تـو بـه اسانی می تواند در عرض ۱.۸۵ ثانیه بـه سرعت یک‌صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

ریماک کانسپت بعنوان پرشتاب‌ترین خودروی دنیا شناخته می شود. گفته میشود کـه ریماک کانسپت تـو بـه سرعتی معادل ۴۱۵ کیلومتر در ساعت دست پیدا میکند اما این سرعت هنوز رسما ثبت نشده اسـت و این ماشین برای آزمایش نهایی باید تا سال ۲۰۲۰ صبر پیشه کند.

خودروی SSC ULTIMATE AERO

سریع ترین خودروهای دنیا | معرفی تمام ابر خودروها

411 کیلومتر در ساعت

همان‌گونه کـه اشاره کردیم تنها خودرویی کـه توانست بوگاتی را مهار کند خودروی ساخت برند شلبی سوپر کارز «SSC»، بود. این اتومبیل توانست بـه اسانی نسخه استاندارد بوگاتی ویرون رابا سرعت ۴۱۱ کیلومتر در ساعت پشت‌سر بگذارد. دراین خودروی زیبا و پرسرعت با یک پیشرانه ۶.۳ لیتری از نوع دوقلو توربو شارژ V8 طرف هستیم. این پیشرانه میزان ۱۲۸۷ اسب‌ بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می دهد.

استون‌مارتین والکری

سریع ترین خودروهای دنیا | معرفی تمام ابر خودروها

۴۰۲ کیلومتر در ساعت

بـه احتمال زیاد نام برند نوشیدنی ردبول را شنیده‌اید، این برند کـه علاقه زیادی بـه ایجاد جاذبه‌هاي ورزشی دارد با برند انگلیسی استون‌مارتین برای ساخت والکری همپیمان شد. استون‌مارتین نیز برای این کـه والکری بـه لحاظ سرعت حرف‌هایي برای گفتن داشته باشد دراین اتومبیل از فناوری روز دنیا کـه در خودرو هـای فرمول‌وان استفاده می شود کمک گرفت. یک پیشرانه ۶.۵ لیتری از نوع V12 را در استون مارتین والکری شاهد هستیم.

تسلا رودستر

سریع ترین خودروهای دنیا | معرفی تمام ابر خودروها

۴۰۲ کیلومتر در ساعت

نسخه اصلی تسلا رودستر بر اساس لوتوس الیس طراحی شده شده بود، این اتومبیل ویژگی‌هاي بسیاری داشت اما نسخه جدید تسلا رودستر امکانات بیشتری را در اختیار راننده قرار میدهد. نسل دوم تسلا رودستر بـه اسانی سرعت صفر تا صد کیلومتر را در عرض تنها ۱.۹ ثانیه طی می کند و پس از گذشت ۴.۲ ثانیه بـه سرعتی حدود ۱۶۰ کیلومتر در ساعت میرسد.

و در ادامه برترین ابر خودروهای سوپر اسپرت جهان

ابرخودروها همیشه از جایگاهی خاص برخوردار بوده اند و طرفداران زیادی رابه خود جذب میکنند. همین باعث شده تا در قرن 21 سوپراسپرت هایي بـه تولید برسند کـه بسیار مورد توجه واقع شدند و تبدیل بـه نماد این قلمرو و حتی صنعت خودروسازی شده اند.

2000 Saleen S7

سریع ترین خودروهای دنیا | معرفی تمام ابر خودروها

سالین S7 نخستین سوپراسپرت موتور وسط آمریکایی تولید شده با توان پیشرانه بالاست. آیرودینامیک این اتومبیل بـه اندازه اي خوب اسـت کـه در سرعت 260 کیلومتر بر ساعت بـه اندازه دو برابر وزن اتومبیل بر آن نیرو وارد می شود تا اتومبیل رابه مسیر بچسباند.

2004 Mercedes-Benz SLR Mclaran

سریع ترین خودروهای دنیا | معرفی تمام ابر خودروها

حاصل همکاری مک لارن و مرسدس خودرویی بود با طراحی منحصر بـه فرد و قابلیت هاي فنی بسیار بالا کـه تمامی توجهات رابه خود جلب کرد. SLR از یک پیشرانه 8 سیلندر با بلوک آلومینیومی همراهبا سوپرشارژر استفاده می کند کـه حداکثر توان تولیدی آن 617 اسب بخار اسـت.

2007 Ruf CTR3

سریع ترین خودروهای دنیا | معرفی تمام ابر خودروها

Ruf تیونر پورشه درسال 2007 با تغییراتی کـه روی موتور 6 سیلندر 3.8 لیتری 911 انجام داد، قدرت این اتومبیل رابه 691 اسب بخار رساند تا بیشینه سرعت این اتومبیل بـه 360 کیلومتر بر ساعت برسد. برای سبک سازی CTR3 از فیبر کربن و مواد بسیار سبک استفاده شده کـه این ماشین رابه یکی از سریع ترین خودرو هـای فهرست تبدیل کرده اسـت.

2007 Ford GT

سریع ترین خودروهای دنیا | معرفی تمام ابر خودروها

فورد جی تی ابتدا بـه صورت یک ماشین مفهومی بعنوان یادبودی برای GT40 هاي افسانه اي فاتح کشور آلمان طراحی شد اما بعد از استقبال از این طرح با یک موتور 8 سیلندر متصل بـه یک سوپرشارژر بـه قدرت 550 اسب بخار بـه تولید رسید.

2009 Lamborghini Murcielago

سریع ترین خودروهای دنیا | معرفی تمام ابر خودروها

این گاو عصبانی اسپانیایی در نسخه Super Veloce با یک موتور 12 سیلندر تنفس طبیعی، 670 اسب بخار قدرت رابه چرخ هاي عقب منتقل می کند ودر عرض 2.9 ثانیه بـه 96 کیلومتر بر ساعت می رسد. طراحی جالب این سوپر اسپرت درکنار پیشرانه قدرتمندش باعث شد تا بـه محبوبیت بالایی دست پیدا کند.

2007 Koenigsegg CCXR

سریع ترین خودروهای دنیا | معرفی تمام ابر خودروها

خودروساز سوئدی درسال 2007 با رونمایی از CCXR بـه همگان ثابت کرد کـه کسی نمیتواند با این ماشین رقابت کند. CCXR از یک پیشرانه 8 سیلندر 4.8 لیتری تقویت شده مجهز بـه یک جفت سوپرشارژر استفاده می کند کـه توان تولید 1018 اسب بخار قدرت را داراست.

2008 Gumpert Apollo S

سریع ترین خودروهای دنیا | معرفی تمام ابر خودروها

از گومپرت آپولو S بعنوان خودرویی شبه مسابقه اي برای جاده یاد می شود و حتی بـه لطف نیروی رو بـه پایین Down Force قابل توجهی کـه پیکره آیرودینامیک آن تولید می کند روی کاغذ امکان وارونه راندن آن روی سقف تونل هم وجوددارد.

2003 Porsche Carrera GT

سریع ترین خودروهای دنیا | معرفی تمام ابر خودروها

جایگاه سوم فهرست متعلق بـه یکی از بهترین سوپراسپرت هاي تاریخ و البته قاتل پاول واکر، بازیگر محبوب فیلمهای Fast & Furious اسـت. این ماشین با پیشرانه 10 سیلندر خود کـه برگرفته از موتورهای فرمولاوان اسـت می تواند 605 اسب بخار نیرو تولید کند. برای موفقیت این ماشین، کمپانی پورشه از تجارب خود در توسعه 911 GT1 و LMP1-98 استفاده کرده.

2003 Ferrari Enzo

سریع ترین خودروهای دنیا | معرفی تمام ابر خودروها

زمانی کـه یک محصول نام کوچک کمپانی را یدک میکشد، بی شک سلطان محصولات آن کمپانی لقب خواهد گرفت. فراری انزو در آن سال از تمامی تکنولوژی هاي قابل انتقال بین خودرو هـای فرمولاوان بهره برد ودر این راه نیز بهترین راننده فرمولاوان یعنی شوماخر همراه این پروژه بود. پیشرانه این ماشین بـه صورت تنفس طبیعی با 12 سیلندر، 651 اسب بخار قدرت تولید می کند.

2007 Bugatti Veyron

سریع ترین خودروهای دنیا | معرفی تمام ابر خودروها

ویرون با یک پیشرانه W16 همراه با 4 توربوشارژر و 10 رادیاتور قابلیت تولید 1020 اسب بخار را داراست. این اتومبیل در آن زمان قیمتی برابر با 1.2 میلیون دلار داشت و هم چنین قیمت تایرهایش برابر با 25 هزار دلار بود. ویرون مسیر را برای خودرو هـای اگزاتیک کـه مـا انها را بعنوان ابرخودرو می شناسیم هموار کرد تا امروز شاهد این تعداد خودروها باشیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سریع ترین خودروهای دنیا | معرفی تمام ابر خودروها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..